Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 V Plzeňském kraji je flotila
RegioFoxů kompletní

 Kolínská MHD prošla
změnami, zůstává zdarma

 Na Masarykově nádraží
vznikají nová nástupiště

 Na Nové Dvory tramvaje
mohou vyjet za tři roky

Do dvou let by měla skončit renovace vozu 9Tr

BRNO - Oprava trolejbusu 9Tr, který se podařilo Dopravnímu podniku města Brna před čtyřmi lety získat zpět z Ukrajiny, naplno začala. Na opravu skeletu v současné době navážou kolegové z trolejbusové vozovny v Komíně.

Čekají je tisíce hodin vcelku náročné práce na rekonstrukci náprav, instalaci elektro výzbroje, kabeláže, kompletaci interiéru vozu i lakování...


Práce na renovaci trolejbusu 9Tr v Brně pokračují (11. října 2023, DPMB)

"Trolejbus s evidenčním číslem 3136 zařadil do provozu Dopravní podnik města Brna v roce 1980. Spolu s dalšími šesti vozy tohoto typu jej v roce 1996 odkoupilo ukrajinské město Rovno. Když jej před čtyřmi lety místní dopravce vyřazoval z vozového parku, podařilo se nám trolejbus zachránit před sešrotováním a dopravit zpět k nám do Brna, kde začínal. Tím, že jej zrekonstruujeme a zařadíme mezi retro vozy, jeho příběh ani teď nekončí," řekl o historii vozu generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.

Vzhledem k velmi špatnému technickému stavu vozu rozsáhlou opravu skeletu a podvozku pro brněnský dopravní podnik provedl externí dodavatel. Nyní je trolejbus zpět v komínských dílnách a čeká jej rekonstrukce obou náprav, instalace elektro výzbroje, kabeláže, vzduchových rozvodů, kompletace interiéru a lakování. Vzhledem ke stáří vozu je velmi obtížné získat funkční náhradní díly. I s tím si ale odborníci v Brně poradí a mnoho součástek si proto musí sami vyrobit přímo na míru.


V roce 2025 by chtěli dopraváci trolejbus představit veřejnosti (11. října 2023, DPMB)

"Rozsah opravy vyžaduje odborníky různých profesí od svářeče přes stolaře, automechaniky, zámečníky až po elektrikáře. Využijeme například i čalouníky z ústředních dílen, kteří zhotoví nová sedadla," uvedl Vítězslav Žůrek, technicko-provozní ředitel Dopravního podniku města Brna. Výhodou je dlouholetá zkušenost pracovníků napříč dopravním podnikem s opravami historických a retro vozů. V celém procesu pomáhají i nadšenci a pamětníci, kteří přispívají vzpomínkami, radami a fotkami. Dopravní podnik města Brna odhaduje, že by se trolejbus 9Tr v původní krémovo-červené barvě mohl mezi 17 retro vozů zařadit v první polovině roku 2025.

Trolejbusy Škoda 9Tr vyráběl závod Škoda Ostrov v letech 1958 až 1981. Brněnský dopravní podnik v letech 1963 až 1981 postupně zařadil do provozu celkem 121 trolejbusů této typové řady. Poslední vůz byl z provozu vyřazen v roce 1996. Trolejbus 9Tr, který v Brně jezdil pod ev.č. 3136, dorazil zpět do města na tahači 7. května 2019. Dopravní podnik jej pak poprvé a dosud zatím naposledy ukázal veřejnosti při následném Dni otevřených dveří v husovické vozovně, který se konal v červnu stejného roku. 

Čtěte také...
Prodali ho na Ukrajinu. Teď je 9Tr zase v Brně (vydáno 28. června 2019)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Vystavený trolejbus 9Tr ve vozovně Husovice (15. června 2019, Filip Vlček)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!