Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Do dvou let by měla skončit renovace vozu 9Tr

BRNO - Oprava trolejbusu 9Tr, který se podařilo Dopravnímu podniku města Brna před čtyřmi lety získat zpět z Ukrajiny, naplno začala. Na opravu skeletu v současné době navážou kolegové z trolejbusové vozovny v Komíně.

Čekají je tisíce hodin vcelku náročné práce na rekonstrukci náprav, instalaci elektro výzbroje, kabeláže, kompletaci interiéru vozu i lakování...


Práce na renovaci trolejbusu 9Tr v Brně pokračují (11. října 2023, DPMB)

"Trolejbus s evidenčním číslem 3136 zařadil do provozu Dopravní podnik města Brna v roce 1980. Spolu s dalšími šesti vozy tohoto typu jej v roce 1996 odkoupilo ukrajinské město Rovno. Když jej před čtyřmi lety místní dopravce vyřazoval z vozového parku, podařilo se nám trolejbus zachránit před sešrotováním a dopravit zpět k nám do Brna, kde začínal. Tím, že jej zrekonstruujeme a zařadíme mezi retro vozy, jeho příběh ani teď nekončí," řekl o historii vozu generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.

Vzhledem k velmi špatnému technickému stavu vozu rozsáhlou opravu skeletu a podvozku pro brněnský dopravní podnik provedl externí dodavatel. Nyní je trolejbus zpět v komínských dílnách a čeká jej rekonstrukce obou náprav, instalace elektro výzbroje, kabeláže, vzduchových rozvodů, kompletace interiéru a lakování. Vzhledem ke stáří vozu je velmi obtížné získat funkční náhradní díly. I s tím si ale odborníci v Brně poradí a mnoho součástek si proto musí sami vyrobit přímo na míru.


V roce 2025 by chtěli dopraváci trolejbus představit veřejnosti (11. října 2023, DPMB)

"Rozsah opravy vyžaduje odborníky různých profesí od svářeče přes stolaře, automechaniky, zámečníky až po elektrikáře. Využijeme například i čalouníky z ústředních dílen, kteří zhotoví nová sedadla," uvedl Vítězslav Žůrek, technicko-provozní ředitel Dopravního podniku města Brna. Výhodou je dlouholetá zkušenost pracovníků napříč dopravním podnikem s opravami historických a retro vozů. V celém procesu pomáhají i nadšenci a pamětníci, kteří přispívají vzpomínkami, radami a fotkami. Dopravní podnik města Brna odhaduje, že by se trolejbus 9Tr v původní krémovo-červené barvě mohl mezi 17 retro vozů zařadit v první polovině roku 2025.

Trolejbusy Škoda 9Tr vyráběl závod Škoda Ostrov v letech 1958 až 1981. Brněnský dopravní podnik v letech 1963 až 1981 postupně zařadil do provozu celkem 121 trolejbusů této typové řady. Poslední vůz byl z provozu vyřazen v roce 1996. Trolejbus 9Tr, který v Brně jezdil pod ev.č. 3136, dorazil zpět do města na tahači 7. května 2019. Dopravní podnik jej pak poprvé a dosud zatím naposledy ukázal veřejnosti při následném Dni otevřených dveří v husovické vozovně, který se konal v červnu stejného roku. 

Čtěte také...
Prodali ho na Ukrajinu. Teď je 9Tr zase v Brně (vydáno 28. června 2019)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Vystavený trolejbus 9Tr ve vozovně Husovice (15. června 2019, Filip Vlček)

Jihomoravský kraj teď

zdroj: http://www.brno.cz/

zdroj: http://www.zeremevesmir.cz/

Počasí Brno - Slunečno.cz

Redakce Brno:

211 jihomoravsky
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček

Kontakt na redakci:
- jihomoravsky@vlcoun.cz 

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Brno na youtube:

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!