Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Klimatizace jede naplno i v nových Moraviích

JIHOMORAVSKÝ KRAJ - Nasazení nových vlakových jednotek Moravia znamená vedle dalších vylepšení i posun v kvalitě cestování v létě. Připomněl to Koordinátor IDS JMK a dodal, že ještě lepší situace je v autobusové dopravě...

Zatímco v minulých letech se cestující museli potit ve starých východoněmeckých vagónech, letošní léto přináší na železnici zásadní změnu...


Nové klimatizované vlaky v Adamově (22. června 2023, Jihomoravský kraj)

Jihomoravský kraj jako první kraj v České republice nakoupil vlastní vlaky. Sedmatřicet elektrických železničních jednotek bude stát 6,651 miliardy korun a kraj na ně bude čerpat dotaci z Operačního programu Doprava Evropské unie ve výši 5,5 miliardy, dotace tedy pokryje přibližně 85 procent ceny. Dodávku zajistila firma Škoda Transportation. Pálava, Muškát moravský, Veritas, André, Rulandské modré a další – nové vlaky se nedají přehlédnout. Poznávacím znamením je červenobílá barva a pojmenování po odrůdách vinné révy pěstované na jižní Moravě. Jedná se o 31 čtyřvozových (333 míst k sezení) a 6 dvouvozových jednotek (146 míst k sezení) s moderním evropským vlakovým zabezpečovačem ETCS, dosahujících rychlosti až 160 km/hod.

Nové elektrické a klimatizované vlaky budou jezdit zejména na dvou páteřních linkách, a to S2 z Křenovic přes Brno a Blansko do Letovic, a na lince S3 z Křižanova přes Tišnov a Brno do Židlochovic. Dále jsou nasazeny i na linkách S51 z Šakvic do Břeclavi a částečně i S9 z Břeclavi do Hodonína. Prvním dopravcem, který jednotky provozuje, jsou České dráhy. Od prosince 2024 pak bude jednotky provozovat dopravce, který vzejde ze soutěže. "Třicet sedm nových vlaků je velká věc. A názvy souprav se také povedly. Ale hlavně každý, kdo se novými vlaky už svezl, poznal ten rozdíl. Nechybí klimatizace, wifi nebo dostupnější mobilní signál díky speciálním oknům," řekl hejtman Jan Grolich.


Také nově dodávané autobusy musí mít klimatizaci (1. února 2021, Jihomoravský kraj)

"Jsem rád, že předchozí zastupitelstvo kraje mělo odvahu jít do pořízení vlastních nových vlaků a že to současné se nezaleklo a celou věc dotáhlo do konce. Na peníze od Evropské unie měly možnost dosáhnout všechny kraje v České republice, ale pouze Jihomoravský kraj toho využil a včas a intenzivně začal pracovat na přípravě projektu. Vlaky Moravia jsou řešením, jak přilákat lidi k cestování vlakem," uvedl radní pro dopravu Jiří Crha. Vlaky vyrobila společnost Škoda, nízkopodlažní elektrické vlaky nabízí až 21 míst na kola, 6 míst pro kočárky, přebalovací pult a koše na tříděný odpad. Nechybí USB porty, zásuvky, moderní informační systém s obrazovkami, na kterých se zobrazují nejen zastávky, ale i navazující spoje a mimořádnosti v dopravě.

Nové vlakové jednotky podle Tomáše Ignačáka ze společnosti Škoda určitě splní nejvyšší požadavky cestujících na jihu Moravy a přilákají na železnici nové cestující. "Železnice je nejefektivnější dopravní prostředek, který také nejméně zatěžuje životní prostředí. To jistě ocení i moravští vinaři. Navíc se jedná o nejmodernější vlaky na české železnici, které poskytují nejvyšší standard pohodlí a bezpečnosti," řekl Ignačák. Název Moravia odkazuje na první lokomotivu, která roku 1838 přijela do Brna. V současné chvíli Jihomoravský kraj čeká na dodání poslední čtyřvozové soupravy, která by podle výrobce měla na jihomoravské koleje dorazit do konce června. Tato jednotka nespadá do dotačního programu z unijních fondů. Kraj si ji pořídil na vlastní náklady po úpravě dopravního konceptu na železnici v Jihomoravském kraji. Smluvní cena je 192 milionů korun.


Více jak polovina vlaků již klimatizaci má (22. června 2023, Jihomoravský kraj)

Dodání 37 krajských jednotek Moravia znamená mimo jiné i to, že v létě už víc jak 50 procent přepravních výkonů vlaků v Integrovaném dopravním systému Jihomoravského kraje bude realizováno klimatizovanými jednotkami. Půjde o prakticky všechny vlaky na nejdůležitějších linkách S2 a S3, ale i na lince S51 mezi Šakvicemi a Břeclaví a částečně i na S9 mezi Břeclaví a Hodonínem. Příjemný chládek tak bude zajištěn na téměř všech vlacích mezi Brnem a Břeclaví a s výjimkou rychlíků rovněž mezi Brnem a Kuřimí, Tišnovem, Křižanovem, Křenovicemi hor.n., Blanskem a Letovicemi.

Jihomoravský kraj již dříve rozhodl o tom, že klimatizaci bude požadovat i u nově pořizovaných autobusů. "V současné době je tak v létě na příjemnou teplotu vychlazeno až 75 % regionálních autobusů. Jen v loňském roce bylo takových autobusů do provozu zařazeno 219 a za letošní první pololetí dalších 61 kusů," uvedl Květoslav Havlík z Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje. S obnovou vozového parku počet klimatizovaných autobusů dále poroste. Podobně tomu bude i u vlaků, kde se počítá i s postupným nasazováním klimatizovaných vozů i na dalších tratích. Na železnici však není možné takové zásadní změny realizovat okamžitě.


Autobusy jsou klimatizací vybaveny ze 75 procent (1. února 2021, Jihomoravský kraj)

Jihomoravský kraj teď

zdroj: http://www.brno.cz/

zdroj: http://www.zeremevesmir.cz/

Počasí Brno - Slunečno.cz

Redakce Brno:

211 jihomoravsky
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček

Kontakt na redakci:
- jihomoravsky@vlcoun.cz 

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Brno na youtube:

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!