Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Ulicemi Brna se prohání již devět nových Draků

BRNO - Brněnskému dopravnímu podniku se podařilo v letošním roce poslat na koleje devět nových tramvají. Ty od základu postavili jako jediní v České republice samotní pracovníci v ústředních dílnách dopravního podniku.

Moderní tramvaje, které již několik měsíců vozí cestující, mají klimatizaci, USB nabíječky a dveře vybavené světelnou závorou....


Jeden z Draků poblíž Hlavního nádraží v Brně (22. srpna 2020, Filip Vlček)

Nové vozy už v brněnských ulicích najezdily přes sto tisíc kilometrů, především na lince číslo 4, která projíždí středem města. "Oceňuji, že i v době boje s epidemií koronaviru se podařilo uvést do provozu všech devět vozů podle původního plánu. Tramvaje Drak díky své špičkové kvalitě a v neposlední řadě i díky jménu a červenobílému provedení dělají městu čest," komentovala primátorka města Brna Markéta Vaňková.

Do výroby vlastních tramvají se brněnský dopravní podnik pustil jako zatím jediný v České republice. Pracovníci se museli naučit pracovat s novými materiály a technologiemi a rozšířit si znalosti. "Nyní můžeme říct, že veškeré práce probíhají maximálně efektivně a díky získaným zkušenostem klesla pracnost montáže ve srovnání s prvním vozidlem téměř o třetinu. Výroba probíhá v souladu se stanoveným harmonogramem a příští rok bychom chtěli našim cestujícím nabídnout dalších devět nových tramvají," popsal generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.


Montáž jedné z nových tramvají v ústředních dílnách (2020, DPMB/Archiv)

Předtím, než první Drak vyjel s cestujícími, absolvoval stovky kilometrů zkušebních jízd. Bylo třeba projet celou kolejovou síť města Brna a ověřit, jak tramvaj zvládá průjezdy oblouky, zda nedochází při otevření dveří na zastávce ke kolizi dveřních křídel s nástupištěm nebo jak se chová na samostatných tratích ve vyšších rychlostech. Stejně tak se testoval i průjezd vozovnami a myčkami. Během zkušebních jízd se dolaďovalo například nastavení zpětných zrcátek nebo řídící software. Co se týče jízdních vlastností, vzhledu i vybavení odpovídají nové vozy těm nejpřísnějším standardům.

"Jde o první tramvaj v Brně, která má klimatizaci prostoru cestujících a USB nabíječky. Dveřní prostory jsou vybaveny světelnou závorou, která umožňuje automatické zavření, pokud určitou dobu nenastupují a nevystupují cestující. Dveřní křídla jsou vybavena světelnými LED lištami. Všechny vstupy do vozu jsou navíc bezbariérové," sdělil Havránek. Výroba vlastních tramvají přinese dopravnímu podniku zjednodušení a urychlení oprav, protože jsou pracovníci díky nově získaným zkušenostem schopni opravit závady na vozech sami a efektivně. Cestujícím tento projekt přinese pohodlnější přepravu v moderních klimatizovaných vozech vyrobených pro Brno 'na míru'.


Dvě z nových tramvají Drak, které DP montuje sám (12. listopadu 2020, DPMB/Archiv)

Celkově by do roku 2024 mělo vyjet z dílen brněnského dopravního podniku 41 tramvají Drak, náklady na pořízení komponentů a sestavení vozů jsou 1,3 miliardy korun. Na výrobě a spuštění tramvají se podílí 40 zámečníků, 30 elektrikářů, 8 stolařů, 5 lakýrníků a 5 soustružníků. Jméno tramvají se vybíralo z 264 návrhů, které poslala veřejnost. Ve finále lidé vybírali mezi jmény Evička, Ester, Sisi a Drak, který soutěž přesvědčivě vyhrál. Z necelých dvou a půl tisíců hlasů získal téměř polovinu. Ve vozech je 49 míst k sezení a 122 míst na stání a vůz váží 31 tun.

Dopravní podnik města Brna vypsal výběrové řízení na dodávku komponent pro montáž trolejbusů. K tomuto kroku přistoupil po dlouhých diskusích a nevydařeném výběrovém řízení na dodávku nových trolejbusů, které řeší Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Vzhledem ke zkušenostem podniku z montáže tramvají Drak a Vario a k volným kapacitám, by tato cesta mohla být alternativou k nákupu nových vozů a obnově trolejbusového vozového parku.


Interiér jedné z tramvají Drak brněnského dopravního podniku (2020, DPMB/Archiv)

Jihomoravský kraj teď

zdroj: http://www.brno.cz/

zdroj: http://www.zeremevesmir.cz/

Počasí Brno - Slunečno.cz

Redakce Brno:

211 jihomoravsky
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček

Kontakt na redakci:
- jihomoravsky@vlcoun.cz 

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Brno na youtube:

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!