Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Brno investuje téměř miliardu do nových vozů

BRNO - Příští rok bude Dopravní podnik města Brna pokračovat v obnově vozového parku. Vyjede zhruba deset nových tramvají, začne nákup šedesáti nových trolejbusů a dorazí také nové dvanáctimetrové i kloubové autobusy.

Společně se zprovozněním druhé fáze odbavovacího systému umožňujícího platbu jízdného platební kartou jde o miliardovou investici...


Kompletace nových tramvají umožní vyřadit ty starší (11. května 2019, Filip Vlček).

Základem systému jsou tramvaje, kde Dopravní podnik města Brna bude pokračovat v započatém projektu Tramvaj pro Brno. Ten obnáší nákup a kompletaci až 41 nových nízkopodlažních a klimatizovaných tramvají v ústředních dílnách podniku. Po prvních dvou kusech, které budou zhotoveny zřejmě do konce roku 2019, je v roce 2020 naplánována kompletace dalších 9 tramvají, které veřejnost pojmenovala jako Drak.

Dopravní podnik plánuje nákup až 60 kusů dvounápravových nízkopodlažních trolejbusů s alternativním pohonem, čímž navazuje na pilotní projekt nákupu deseti sólo trolejbusů Škoda 26Tr v roce 2018, umožňujících jízdu bez trolejového vedení. Dodávka trolejbusů je plánována v návaznosti na výsledky veřejné soutěže v letech 2020 až 2022. Nové parciální trolejbusy ve vozovém parku nahradí v první řadě nejstarší vysokopodlažní trolejbusy 14Tr a 15Tr, které by tím pádem ěly dojezdit nejpozději za tři roky, a dále také první nejstarší trolejbusy typu 21Tr.


Do tří let dojezdí také poslední čtrnáctky a patnáctky (18. května 2019, Filip Vlček).

Vozový park Dopravního podniku města Brna v průběhu roku 2020 obohatí 20 dvounápravových nízkopodlažních autobusů moderního designu se vznětovým motorem a 20 kloubových nízkopodlažních autobusů se vznětovým motorem. "Tyto autobusy nahradí především autobusy Citelis s emisní normou Euro 4 a autobusy B931 s emisní normou Euro 2," nastínila blížící se konec éry některých typů autobusů tisková mluvčí brněnského dopravního podniku Hana Tomaštíková.

Rok 2020 ale bude významný nejen ohledně obnovy vozového parku. Připravuje se totiž realizace druhé fáze elektronického odbavování cestujících, díky které budou moci cestující platit za jízdné bezkontaktní platební kartou přímo ve voze. "Osazení všech vozů novými validátory je v plánu na jaře roku 2020," upřesnila Tomaštíková. Ta dodala, že celkové náklady na uvedené investice v příštím roce jsou předpokládány ve výši 948 milionů korun. 


Autobusový vozový park je víceméně moderní (18. května 2019, Filip Vlček).

Jihomoravský kraj teď

zdroj: http://www.brno.cz/

zdroj: http://www.zeremevesmir.cz/

Počasí Brno - Slunečno.cz

Redakce Brno:

211 jihomoravsky
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček

Kontakt na redakci:
- jihomoravsky@vlcoun.cz 

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Brno na youtube:

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!