Pražské T6A5 mají v Brně vyjet do podzimu
BRNO - Pražský dopravní podnik pokračuje ve vyřazování nejstarších tramvají typu T6A5. Zatím z posledního dokončeného obchodu se raduje Dopravní podnik města Brna, kam dorazilo celkem deset tramvají tohoto typu.
Minimálně čtyři budou v Brně zařazeny do provozu, dvě si dopravce rozebere na náhradní díly a o zbývajících čtyřech rozhodne později...
Od roku 1995 provozuje brněnský DP dvacet tramvají T6A5 (24. července 2014, Filip Vlček).
"Dopravní podnik města Brna zakoupil celkem deset tramvají typu T6A5 od Dopravního podniku hlavního města Prahy," uvedla tisková mluvčí brněnského dopravního podniku Hana Tomaštíková. Převoz prvních čtyř tramvají se uskutečnil 11. června, zbývajících šest vozů pak z Prahy vyrazilo o dva dny později. Jde o tramvaje vyrobené v letech 1995 až 1996, kterých se pražský dopravní podnik zbavuje především pro uvolnění místa pro nové tramvaje.
Část tramvají T6A5 se ale ještě na koleje vydá. "Čtyři tramvaje budou uvedeny do provozu postupně do podzimu, je potřeba je upravit pro provoz v Brně. U dalších čtyř se prověřuje technický stav a uvedení do provozu se bude řešit následně," vysvětlila Tomaštíková s tím, že zbývající dvě tramvaje poslouží na náhradní díly. Náklady na pořízení jeden tramvaje podle tiskové mluvčí mírně přesáhly 350 tisíc korun.
Letos koupil dalších deset vozů z Prahy (24. července 2014, Filip Vlček).
Brněnský dopravní podnik v současné době provozuje celkem 20 tramvají typu T6A5 vyrobených ve stejných letech, jako pražské vozy. Všechny jsou vypravovány z vozovny Medlánky. Tramvaje odkoupené od pražského dopravního podniku budou pokračovat v číselné řadě, obdrží tak evidenční čísla 1221 až 1229 s tím, že číslo 1224 zůstane neobsazeno. S tramvajemi typu T6A5 se tedy v Brně ještě budeme řadu let potkávat, což se v Praze říci nedá. "Poslední vozy T6A5 budou odstaveny v roce 2020," uvedla tisková mluvčí Dopravního podniku hlavního města Prahy Aneta Řehková.
Tatra T6A5 je čtyřnápravová tramvaj, která byla v letech 1991 až 1998 vyráběna firmou ČKD Tatra v Praze pro český a slovenský trh. Celkem bylo vyrobeno 296 těchto vozů, které dodnes jezdí v Praze, Brně, Ostravě, Bratislavě a Košicích. Díky jejich postupnému odprodeji z Prahy se ale s těmito vozy mohou potkat cestující také v ukrajinské Charkově a v bulharské Sofii.
Do provozu zasáhne minimálně 4, ale spíše až 8 vozů T6A5 (13. března 2018, Filip Vlček).