Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Brnem se prohání už 160 plynových autobusů

BRNO - Již polovina autobusů Dopravního podniku města Brna jezdí na stlačený zemní plyn. Byl tak dokončen dlouhodobý a náročný projekt plynofikace vozového parku brněnské městské hromadné dopravy.

Během uplynulých let v Brně přibylo 160 nových autobusů na stlačený zemní plyn, které najely téměř 25 milionů kilometrů...


Jeden z plynových Urbanwayů na lince (13. března 2018, Filip Vlček).

"Sto šedesát autobusů nejenže šetří životní prostředí, ale jak ukazuje jejich provoz, dokáže uspořit i velké množství finančních prostředků. Navíc většinu nákladů na jejich pořízení pokryly dotace z evropských fondů, což svědčí o velmi dobré přípravě celého projektu a také žádostí o dotace,“ zhodnotil nákup moderních nízkopodlažních autobusů v uplynulých letech primátor města Brna Petr Vokřál.

Projekt odstartoval před čtyřmi lety

Projekt plynofikace vozového parku odstartoval na jaře roku 2014, kdy ve vozovně Slatina začala výstavba plnicí stanice na CNG. Ve stejném roce pořídil Dopravní podnik města Brna prvních dvanáct autobusů na stlačený zemní plyn. O rok později se počet vozů rozšířil o dalších 88 kusů. Významným milníkem byl i začátek roku 2016, kdy Dopravní podnik města Brna spustil provoz první městské plnicí stanice na CNG. Tato stanice slouží veřejnosti, ale i městským firmám. 

Druhá etapa nákupu vozů započala na konci roku 2017 a byla ukončena v polovině roku 2018. Ve třech dodávkách bylo do Brna dodáno celkem šest desítek nových vozů, z toho 44 kloubových autobusů a 16 sólo vozů.


Netradiční pohled na kloubový Urbanway z ptačí perspektivy (13. března 2018, Filip Vlček).

Nákup plynových autobusů současně v brněnské městské hromadné dopravě odstartoval i etapu klimatizovaných vozů. "Šest desítek autobusů, které v uplynulých měsících dorazily, je totiž vybaveno klimatizací salónu, kterou mohli cestující vyzkoušet už letos v létě. Postupně si na novinku zvykají jak naši řidiči, tak i cestující," řekl generální ředitel brněnského dopravního podniku Miloš Havránek. 

Klimatizací přidají do dalších autobusů

Klimatizované autobusy se v jihomoravské metropoli osvědčily, a proto generální ředitel Havránek cestujícím také přislíbil, že klimatizovaných vozů bude v budoucnu v Brně přibývat. "Už nyní například běží modernizační program, kdy montujeme klimatizaci pro cestující do dalších 56 autobusů Urbanway," doplnil.

Všech 160 autobusů na CNG, které jsou plně nízkopodlažní, vyšlo na více než 1,2 miliardy korun. Přes 900 milionů korun získal dopravní podnik z evropských dotací. Jednou z hlavních výhod těchto vozů je jejich ekologický provoz. Autobusy na stlačený zemní plyn totiž mají až o 80 procent méně emisí, než původní dieselové autobusy. CNG autobusy najely po Brně už 24,3 milionů kilometrů a spotřebovaly 9 tisíc tun CNG. Ušetřily tak více než 131 milionů korun.


Plynový autobus značky SOR v centru města (13. března 2018, Filip Vlček).

Jihomoravský kraj teď

zdroj: http://www.brno.cz/

zdroj: http://www.zeremevesmir.cz/

Počasí Brno - Slunečno.cz

Redakce Brno:

211 jihomoravsky
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček

Kontakt na redakci:
- jihomoravsky@vlcoun.cz 

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Brno na youtube:

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!