Brněnský DP v létě opraví čtyři tramvajové tratě
BRNO - Také v letošním roce plánuje brněnský dopravní podnik v létě využít snížené přepravní poptávky a zrekonstruuje řadu tramvajových tratí. Cílem prací je především modernizace jednotlivých úseků.
Investice si vyžádají více než 220 milionů korun a opraví se přes 3 kilometry tratí. Za odkloněné tramvaje pojedou autobusy...
Rekonstrukce tramvajových tratí omezí provoz (15. července 2017, Michal Fořt).
"Dopravní podnik města Brna cíleně koordinuje vlastní rekonstrukce s dalšími stavebními akcemi na území města Brna. Naší snahou je, aby těmito pracemi byli cestující a obyvatelé města Brna co nejméně ovlivněni. I z toho důvodu je odložena oprava tramvajové trati v ulici Veveří, i když je ve špatném technickém stavu. Další rozkopaná ulice by však místní obyvatele i dopravu zcela paralyzovala," vysvětlil generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek. Většina výluk se uskuteční výhradně v červenci a srpnu, kromě jedné.
Nejnákladnější rekonstrukční akcí bude oprava tratě mezi ulicemi Nezamyslova a Ostravská, která si vynutí náklady v celkové výši 105 milionů korun. Jde o rekonstrukci tramvajové tratě v úseku od zastávky Geislerova až po odbočný uzel na Líšeň, respektive na Stránskou skálu, která vede z větší části po samostatném tělese. V rámci prací dojde ke kompletní obnově tramvajového tělesa, instalaci pryžových bokovnic a obnovení přechodů přes trať.
Část kolejí obsadí stavební technika (15. července 2017, Michal Fořt).
Za 72 milionů korun dopravní podnik opraví také tramvajovou trať mezi Selskou a Obřanskou ulicí. Výluková činnost začne už po přípravných pracích v červnu a potrvá až do září. V rámci této akce dojde k rekonstrukci tramvajové smyčky Babická společně s bezbariérovými zastávkami pro výstup a nástup, opravě smyčky Maloměřický most a také k rekonstrukci tramvajové tratě v ulicích Selské a Obřanské. Vyměněny budou kolejnice, a to opět s ohledem na odhlučnění a snížení vibrací tramvajové dopravy.
Rekonstrukce kolejového trojúhelníku na Moravském náměstí si pak vyžádá náklady v celkové výši 30 milionů korun. "Kompletní rekonstrukce kolejového trojúhelníku, včetně výhybek, bude probíhat v koordinaci s opravou dlažby před kostelem svatého Tomáše a rekonstrukcí horkovodu v ulici Rašínově," doplnila mluvčí Dopravního podniku města Brna Barbora Doležalová.
Za odkloněné tramvaje pojedou náhradní autobusy (15. července 2017, Michal Fořt).
Poslední rekonstrukcí bude oprava kolejí na Moravském náměstí v úseku mezi ulicemi Koliště a Rooseveltovou. Rekonstrukce je nutná především z důvodu nevyhovujícího stavu tramvajové tratě. Ta se bude opravovat s ohledem na odhlučnění a snížení vibrací. Nové zastávky přinesou větší komfort, především z pohledu bezbariérového přístupu a prodloužení délky nástupní hrany. Investice vyjde na 14 milionů korun.
Podrobnější informace o organizaci dopravy, o trasách odkloněných či zkrácených tramvajových linek a o zajištění náhradní autobusové dopravy přinese Informační portál Vlčoun.cz před zahájením jednotlivých výluk.
Letní měsíce jsou pro výluky jako stvořené (15. července 2017, Michal Fořt).