Brno se v létě opět promění ve velké staveniště
BRNO - I v letošním roce, především v letních měsících, plánuje Dopravní podnik města Brna v koordinaci s městem rekonstrukce tramvajových tratí. Cílem prací je především modernizace jednotlivých úseků.
Práce se uskuteční v souladu se strategickým plánem na období let 2016 - 2020 s ohledem na odhlučnění a snížení vibrací...
Opravy tratí zastaví tramvajovou dopravu (21. července 2016, Michal Fořt).
Celkové investice by měly dosáhnout přibližně 150 milionů korun. Tramvajové tratě se budou rekonstruovat v ulicích Kounicově, Líšeňské,Křenové a kolejový trojúhelník u Semilassa. U tratí s otevřeným kolejovým svrškem se jedná o rekonstrukci úseku na třídě Generála Píky.
"Budeme se snažit využít období letních prázdnin, kdy je intenzita individuální i městské hromadné dopravy nižší. Dopravní podnik cíleně koordinuje vlastní rekonstrukce s dalšími stavebními akcemi na území města Brna. Snahou je, aby těmito pracemi byli cestující a obyvatelé města Brna co nejméně ovlivněni. V některých úsecích proto bude zachován provoz a doprava bude vedena jednokolejně," sdělil generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek.
Tramvaje na řadě míst v létě vystřídají bagry (21. července 2016, Michal Fořt).
V Kounicově ulici dojde ke kompletní rekonstrukci kolejového svršku se směrovou úpravou tratě v obloucích u ulice Tábor, a dále bude provedena oprava všech kanalizačních vpustí. Investice vyjde na 35 milionů korun. Stejnou částku dopravní podnik proinvestuje také v Křenové ulici, kde bude opraven kolejový svršek. Přesunuta bude také zastávka Vlhká před úřad práce. Celkem 22 milionů korun bude stát také oprava v Líšeňské ulici, součástí prací bude přesunutí výstupní zastávky Juliánov.
V plánu je také kompletní výměna kolejí s osazením protihlukových a protivibračních prvků za 45 milionů v ulici Generála Píky. Následně se budou rekonstruovat nástupiště a přechody přes trať. Rekonstrukcí projde i trakční vedení z důvodu zvýšení traťové rychlosti. A zmíněný trojúhelník Semilasso bude opravován od září do října, dojde k výměně kolejových konstrukcí a výhybek, které budou nově uloženy na panelech.
Podrobnější informace připravuje Informační portál Vlčoun.cz zveřejnit ve druhé polovině června.
Místo tramvají bude jezdit náhradní autobusová doprava (21. července 2016, Michal Fořt).