Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 V Plzeňském kraji je flotila
RegioFoxů kompletní

 Kolínská MHD prošla
změnami, zůstává zdarma

 Na Masarykově nádraží
vznikají nová nástupiště

 Na Nové Dvory tramvaje
mohou vyjet za tři roky

Ulicemi Brna jezdí na zkoušku elektrobus

BRNO - Dopravní podnik města Brna začal v ulicích testovat nový elektrobus. Ten je nasazen na linku 65, přičemž hlavním úkolem je zjistit jeho maximální dojezd v zimních podmínkách.

Největší výhodou těchto vozů jsou nulové emise a velmi tichá jízda. Dalším přínosem jsou také výrazně nižší náklady na provoz...


Zapůjčený elektrobus od společnosti SOR (10. února 2016, Jiří Černý DPMB).

"Dopravní podnik města Brna už v minulosti vyzkoušel několik těchto vozů od různých výrobců. Testovací jízdy nám potvrdily obecné vlastnosti elektrobusu, tedy tichý a bezemisní provoz, ale i nutnost přesného naplánování dopravního výkonu s ohledem na dojezd," uvedl generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek.

Současný zkušební provoz bude zahrnovat celodenní nasazení elektrobusu, který se bude vypravovat z trolejbusové vozovny v Komíně. Tam se bude současně i garážovat a dobíjet. Cílem zkušebního provozu je hlavně otestovat vozidlo na maximální dojezd v zimních podmínkách. "Celodenní výkon našich autobusů je od 250 do téměř 400 kilometrů za den. U CNG autobusů byl tak požadavek dojezdu 450 kilometrů na jedno naplnění nádrže. Uvidíme, jak se nám osvědčí právě elektrobus," dodal k tomu provozní ředitel Jiří Valníček.


Cílem zkoušem je prověřit jeho využití v Brně (10. února 2016, Jiří Černý DPMB).

Pokud by brněnský dopravní podnik uvažoval o nákupu elektrobusů, bylo by to možné hlavně za využití dotací. Tato technologie je v současnosti stále velmi nákladná. Zatím co autobus na CNG je možné pořídit přibližně za 6 milionů korun. Ceny elektrobusů se pohybují v rozmezí od 10 až 11 milionů. V budoucnu se přitom očekává pokles ceny baterií a současně zvýšení jejich kapacity. To by mohlo vést k většímu nasazení především v centru měst.

Dopravní podnik města Brna proto do budoucna uvažuje o provozu elektrobusů, které bude možné průběžně během směny nabíjet s využitím stávající trolejové sítě a měnírenské infrastruktury. Tento způsob nabíjení má přidanou hodnotu v tom, že by se efektivně spotřebovávala elektrická energie dodávaná do trolejového vedení brzdícími tramvajemi a trolejbusy, která se nyní mění na neužitečné teplo.


Pohled do interiéru zapůjčeného elektrobusu (10. února 2016, Jiří Černý DPMB).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!