Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Oprava Minské ulice v Brně je v plném proudu

BRNO - Už dva měsíce komplikuje cestování stovkám Brňanů výluka v Minské a Horově ulici. Tramvaje v těchto ulicích nahrazuje v části tras náhradní autobusová linka, další linky jsou vedeny po objízdných trasách.

Důvodem plánované výluky je především výměna inženýrských sítí i tramvajových kolejí, skončit by měla příští rok v červnu...


(16. července 2015, Filip Vlček).

Sotva dělníci dokončili náročnou rekonstrukci ulice Milady Horákové, už začali s novými pracemi na dalším místě jihomoravské metropole. Tentokrát se vrhli na kompletní rekonstrukci ulic Minská a Horova. Opraven bude teplovod, vodovodní a kanalizační potrubí a dojde i na plynovod.

Pak se stavbaři vrhnou na opravu chodníků, samotné vozovky a zmodernizována bude i tramvajová trať, která byla na mnoha místech v takovém stavu, že dopravní podnik musel snížit rychlosti tramvají.


(16. července 2015, Filip Vlček).

“Vzhledem k úplné neprůjezdnosti obou ulic není možné nasadit místo tramvají běžnou náhradní autobusovou dopravu,” uvedla Linda Hailichová, tisková mluvčí Dopravního podniku města Brna a dodala, že výlukové opatření zajišťuje maximální možnou dopravní obslužnost okolí vyloučeného úseku a jeho spádové oblasti.

Tranzitní tramvajová doprava ve směru z centra do oblastí Komína a Bystrce je vedena pouze po trase přes Pisárky linkami číslo 1 a 11, které jsou v oblasti Žabovřesk dostupné ze zastávek Bráfova a Stránského.


(16. července 2015, Filip Vlček).

Dopravu z centra města z uzlu Česká do Komína a Bystrce ale kromě tramvají zajišťuje také doplňková mimořádná trolejbusová linka x30, která jede přes Klusáčkovu, Přívrat a Náměstí 28. října na obratiště Bystrc, Černého.

Oblast v okolí uzavřených ulic obsluhují také pravidelné trolejbusové linky číslo 34 a 36. “Například z tramvají z Bystrce doporučujeme využívat pro přestup na trolejbusy linek x30 a 36 do Žabovřesk zastávku Svratecká, kde je nabízena v souběhu obou linek vyšší četnost spojů,” zmínila Hailichová. Dodala, že provoz linky číslo 34 je navíc prodloužen až do 22.30 hodin.


(16. července 2015, Filip Vlček).

Do Žabovřesk je i nadále vedena tramvajová doprava, ale pouze do zastávky Tábor. Zachovány tak jsou přípojné vazby na Konečného náměstí na linky číslo 25 a 26 nebo v zastávce Tábor na linku číslo 81. A právě v zastávce Tábor je ale zřízen trvalý kolejový přejezd a tramvajová linka číslo 3 tady končí úvraťově.

Pro zajištění provozu na lince číslo 3 jsou na linku vypravovány obousměrné tramvaje, a díky tomu je linka v celé trase nízkopodlažní.

Stáhněte si…
- Kompletní jízdní řád linky číslo 3 si stáhněte zde.
- Kompletní jízdní řád linky číslo 11 si stáhněte zde.
- Kompletní jízdní řád linky x83 si stáhněte zde.
  (zdroj: www.dpmb.cz).


(16. července 2015, Filip Vlček).

Lokální dopravu v místě rekonstruované Minské a Horovy ulice zajišťuje linka x83, která jezdí z Rosického náměstí přes Burianovo náměstí a Spojovací na Klusáčkovu a dále na Tábor. Vybrané spoje přitom pokračují jako linka 81 až na Náměstí Míru.

Kvůli omezením v průjezdnosti ulic, kterými je linka vedena, jsou spoje obsluhovány výhradně minibusy, které díky svým menším rozměrům oproti běžným autobusům mohou ulicemi jednodušeji projet. Použitím minibusů je tak sice zachován provoz v části Brna, ale zároveň je omezena kapacita této linky. Proto je provoz linky x83 vnímán spíše jako doplňkový pro nutnou obsluhu oblasti Žabovřesk.

Změnila se i noční doprava

Uzavření Minské a Horovy ulice se samozřejmě promítlo také do noční autobusové dopravy. Cestující tak musí počítat s tím, že noční linka N92 je v úseku zastávek Tábor až Rosického náměstí odkloněna po trase linky N89 přes Náměstí Svornosti a Přívrat.


(16. července 2015, Filip Vlček).

Rekonstrukce z hlediska tramvajové dopravy sice přinese zrychlení provozu, ale také jednu negativní záležitost. Projekt již nepočítá s tramvajovou zastávkou Králova. „Zastávka je v kopci a projektant nebyl schopný zajistit její bezbariérovost. Tu dnes považujeme při všech rekonstrukcích za nepřekročitelný standard,“ sdělil vedoucí dopravního odboru brněnského dopravního podniku Jan Seitl. Dodal, že současně s tím se však přesune zastávka Tábor dále od města do prostoru před kinem Lucerna.

Ulice Minská, Horova a Bráfova, které se v posledních měsících potýkaly s několika haváriemi potrubí včetně technických sítí, budou po dobu rekonstrukce uzavřeny, a to do začátku července 2016. Investorem oprav je město Brno, náklady přesáhnou 200 milionů korun.


(16. července 2015, Filip Vlček).

Jihomoravský kraj teď

zdroj: http://www.brno.cz/

zdroj: http://www.zeremevesmir.cz/

Počasí Brno - Slunečno.cz

Redakce Brno:

211 jihomoravsky
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček

Kontakt na redakci:
- jihomoravsky@vlcoun.cz 

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Brno na youtube:

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!