Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 V Plzeňském kraji je flotila
RegioFoxů kompletní

 Kolínská MHD prošla
změnami, zůstává zdarma

 Na Masarykově nádraží
vznikají nová nástupiště

 Na Nové Dvory tramvaje
mohou vyjet za tři roky

Budějovice zkoušely další elektrobus, od SORu

ČESKÉ BUDĚJOVICE - Další české město vyzkoušelo elektrobus od libchavského výrobce autobusů SOR. V plynulých osmi dnech se s ním mohli svézt cestující v jihočeské metropoli, a to hned na sedmi linkách.

Dopravní podnik města České Budějovice zkušební jízdy elektrobusu provedl za účelem ověření jízdních vlastností vozu.


Elektrobus SOR EBN 8 na lince číslo 11 do Nových Hodějovic (25. března 2014).

Z vozovny vyjížděl od úterý 24. března až do úterý 1. dubna na vybrané běžné linky číslo 11, 12, 5, 18, 3, 3 a 9, a v poslední provozní den byl nasazen na nejnovější českobudějovickou linku číslo 45 na Švábův Hrádek.

"Možnost vyzkoušení elektrobusu vitáme. Prověříme provozní i jízdní vlastnosti vozu, abychom si mohli udělat vlastní představu o možnostech jeho využití. Vzhledem k nižší obsaditelnosti je vhodný zejména na méně vytížené linky", uvedl před zkušebními jízdami místopředseda představenstva dopravního podniku Slavoj Dolejš s tím, že vzhledem k rostoucí ceně nafty a postupujícímu vývoji alternativních pohonů jde o zajímavou možnost pro budoucí využití.


Také na lince číslo 5 se zapůjčený elektrobus objevil (27. března 2014).

Přeprava cestujících se řídila platným tarifem. Vzhledem k omezené kapacitě byl elektrobus vždy nasazen za pravidelným spojem.

Nabíjení akumulátorů se děje prostřednictvím třífázové zásuvky ze zdroje napětí 3x400V AC. Vůz se v režimu rychlého nabíjení nabíjí hodinu, v pomalém nabíjení pak až 8 hodin. Dojezd v městském provozu je dle lokálních podmínek 150 až 180 kilometrů.


Po vozu od Siemensu je elektrobus SOR dalším zkušebním vozem (31. března 2014).

Elektrobus SOR EBN 8 je minibus o délce 8 metrů a šířce 2,52 metrů s obsaditelností 51 cestujících. Typ vozu vychází z modelové řady uvedené na trh v roce 2010. Oproti předchozímu typu došlo k výraznému omlazení designu a vylepšení technických parametrů ovlivňujících zejména dojezd elektrobusu.

Ke konci března bylo ve výrobním závodě SOR v Libchavách vyrobeno 9 kusů elektrobusů, které jsou provozovány jak v republice, tak v zahraničí. Dalších 5 elektrobusů si objednala ruská společnost pro svoz zaměstnanců z okrajových částí Moskvy do ústředí firmy v centru . Pět elektrobusů EBN 10,5 bude zhotoveno v roce 2014 pro Košice.


Elektrobus od SORu vyzkoušela řada českých měst, například i Praha (7. února 2014).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!