Parciální trolejbusy testují na dalších linkách
ČESKÉ BUDĚJOVICE - Zda se parciální trolejbusy osvědčí i na dalších linkách, o tom se rozhodl přesvědčit Dopravní podnik města České Budějovice. V průběhu září je proto začal nasazovat na autobusové linky číslo 1 a 14.
V následujících měsících má do jihočeské metropole dorazit dalších 21 nízkopodlažních parciálních trolejbusů 33Tr z dílky plzeňské Škodovky...

Testování parciálních trolejbusů na autobusové lince číslo 1 (8. září 2025, DPMCB)
Dopravní podnik města České Budějovice zahájil testování provozu trolejbusů na linkách, které byly dosud zajišťovány autobusy. Cílem je prověřit, jak se v místních podmínkách a bez dobíjení na konečné osvědčí nejnovější vozidla Škoda 33Tr vybavená výkonnými bateriemi pro jízdu mimo trolejové vedení. Dopravní podnik aktuálně disponuje čtrnácti těmito moderními trolejbusy, které po pěti měsících ostrého provozu prokázaly vysokou spolehlivost. Do testovacího režimu byly postupně zařazeny na linky 1 a 14, na základě výsledků testů případně i další linky.
"Terén okolí Českých Budějovic je specifický - prakticky každý směr z centra vede do stoupání. První bateriové trolejbusy 27Tr jsme začali provozovat už před rokem 2020, ale nová generace 33Tr přináší zásadně odlišné možnosti. Výrobce Škoda Electric nám garantuje provoz i v nejnáročnějších podmínkách. Dvacet kilometrů na pomocnou baterii by měl zvládat plně obsazený vůz i v mrazech a stoupání. Delší dojezd a zejména rychlé dobíjení se nám zatím na současných linkách osvědčuje. S blížící se dodávkou dalších 21 těchto vozidel se tak otevírá prostor pro rozsáhlejší elektrifikaci linek MHD," uvedl ředitel dopravního podniku Slavoj Dolejš.

Testování parciálních trolejbusů na autobusové lince číslo 1 (8. září 2025, DPMCB)
O výběru tras pro testování nerozhodovala pouze technická vhodnost, ale také podpora ze strany dotčených měst a obcí. "Nahrazování klasických naftových autobusů elektrobusy nebo parciálními trolejbusy s bateriovým pohonem, které mohou část trasy absolvovat i mimo trolejové vedení, se stává už naštěstí běžným trendem i v českých městech. Udržitelnější a atraktivnější městská hromadná doprava je pohodlnou alternativou k cestování osobními auty," řekl Lubomír Bureš, náměstek primátorky města České Budějovice.
Zájem o zapojení do projektu projevily i okolní obce, které dlouhodobě hledají možnosti bezemisní veřejné dopravy. "Trolejbusy v Rudolfově a vlastně i na celém Českobudějovicku byly komunistickým režimem zlikvidovány takřka lusknutím prstu. Ale tím, že od roku 1991 byla trolejbusová doprava v Budějovicích opět obnovována, je zřejmé, že tohle rozhodnutí bylo rozhodně chybné. Bohužel obnova trolejí do Rudolfova již nedorazila," uvedl starosta Rudolfova Vít Kavalír s tím, že je s dopravním podnikem v kontaktu. Jako první vyjely trolejbusy Škoda 33Tr na linku 1 spojující Haklovy Dvory, centrum a Nové Vráto, Vráto, Rudolfov a Hlincovou Horu.

Testování parciálních trolejbusů na autobusové lince číslo 1 (8. září 2025, DPMCB)


















