Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 V Plzeňském kraji je flotila
RegioFoxů kompletní

 Kolínská MHD prošla
změnami, zůstává zdarma

 Na Masarykově nádraží
vznikají nová nástupiště

 Na Nové Dvory tramvaje
mohou vyjet za tři roky

V Budějovicích si půjčený Solaris pochvalovali

ČESKÉ BUDĚJOVICE - S prezentačním Solarisem Urbino 18 označovaným také jako Solaris nové generace se mohli v první polovině října svézt obyvatelé jihočeské metropole. A o jízdy byl velký zájem...

Z hlediska reakcí řidičů se dá konstatovat, že s vozem výrazně převažují kladné zkušenosti. Našlo se ale také pár nedostatků...


Pohled na zadní čelo testovaného Solarisu (8. října 2016, Michael Hovorka).

Testovací jízdy byly zahájeny ve čtvtek 6. října a trvaly osm dní až do 13. října s tím, že autobus byl nasazován na linky číslo 7, 11, 15, 18 a 21. Solaris Urbino je název rodiny nízkopodlažních městských autobusů. Klesající linie předního skla, charakteristická pro celou rodinu vozidel Solaris Urbino, nenechá nikoho na pochybách, jaká značka autobusu přijíždí. Toto provedení umožňuje řidiči lepší viditelnost okraje chodníku na pravé straně vozu.

Pohon autobusu tvoří moderní a spolehlivý dieselový motor DAF MX-11240 H1, 240 kW, splňující nejpřísnější emisní normy spalin Euro 6. Délka autobusu je 18 metrů, vnitřní prostor nabízí 40 sedadel, z toho 16 v plně nízkopodlažní části. V závislosti na délce autobusu může Urbino pojmout až 183 cestujících.


Prezentační Solaris vozil cestující na Českobudějovicku (8. října 2016, Michael Hovorka).

Prostorný, tichý a komfortní interiér vozu a celkový bezstupňový průchod zaručuje pocit bezpečnosti a komfortu. Kabina řidiče nebo celý prostor pro cestující může být vybaven klimatizací, čímž se komfort při cestování zvyšuje. Konstrukce městského autobusu Solaris Urbino zaručuje maximální lehkost obsluhy nejen řidiči, ale i technickému personálu, který provádí prohlídky a údržbu autobusů. Všechna tato vozidla jsou plně nízkopodlažní a jejich zesílená konstrukce umožňuje zvládnout ty nejtěžší silniční a klimatické podmínky.

Českobudějovičtí šoféři si chválili velmi příjemné svezení, výbornou sedačku řidiče a to, že všechny ovládací prvky jsou v dosahu řidiče. "Mezi dalšími pozitivy jsou například výborný výkon motoru, výborné topení pro řidiče i cestující nebo tichý interiér," zmínil subjektivní hodnocení řidičů tiskový mluvčí Dopravního podniku města České Budějovice Viktor Lavička. Pochvalu si zasloužil také kamerový systém dveří nebo výfuk na střeše.


Řidiči byli se zapůjčeným autobusem spokojeni (8. října 2016, Michael Hovorka).

Výčet pozitiv tedy nemůže předčit negativně hodnocený pravý roh autobusu, který je umístěn příliš nízko a kvůli tomu se tak řidičům špatně zajíždí do zastávek. Za deště si pak řidiči stěžovali na odlétávání špíny na zrcátka  a špatně umístěný senzor na stěrače, který je umísten pod volantem. Jinak s vozem ale byli řidiči spokojeni.

Čtěte také...
- Olomoučané testují Solaris nové generace (vydáno 22. srpna 2016).
- Nový Solaris vyzkoušli cestující také v Ústí (vydáno 18. srpna 2016).
- S ukázkovým Solarisem byli ve Zlíne spokojeni (vydáno 15. června 2016).
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


Autobus zapůjčila k testování společnost Solaris (8. října 2016, Michael Hovorka).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!