Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

České Budějovice zkouší midibus Heuliez

ČESKÉ BUDĚJOVICE - Jízdní vlastnosti francouzského midibusu Heuliez se rozhodl v těchto dnech vyzkoušet Dopravní podnik města České Budějovice. Cestující se s ním mohou svézt na zkušební lince.

Vůz je vzhledem ke své velikosti vhodný především pro obsluhu center měst, kde se snadno vytočí v úzkých uličkách...


Heuliez na náměstí Přemysla Otakara II. (25. dubna 2015, Michal Vlásek).

Dostat se do historického centra Českých Budějovic veřejnou dopravou není v těchto dnech žádný problém. Až do soboty 2. května totiž mohou cestující potkat autobus Heuliez GX 137. Dopravní podnik jej díky spolupráci se společností Iveco Czech Republic testuje na speciální zkušební lince 93 vedené do historického centra.

Heuliez GX 137 je plně nízkopodlažní midibus menší velikosti. Délka vozu činí 9,52 metru a šířka 2,33 metru a jeho celková obsaditelnost je až 70 cestujících. Výhodou midibusu je menší poloměr otáčení, proto je vhodný do městských center.


Interiér zkoušeného autobusu (25. dubna 2015, Michal Vlásek).

O pohon midibusu se stará šestiválcový dieselový motor Iveco Tector 7 s výkonem 250 koní. Výrobce vozu, společnost Heuliez Bus, patří do skupiny CNH Industrial N.V. a je tradičním francouzským producentem autobusů s 90 letou historií.

Stáhněte si...
- Jízdní řád speciální zkušební linky číslo 93 si stáhněte zde.
  (zdroj: Dopravní podnik města České Budějovice)


Vůz zachycený na výstavě Svět v pohybu (18. dubna 2015, Michal Vlásek).

"V poslední době se znovu často hovoří o zavedení městské hromadné dopravy na náměstí. Součástí příprav tohoto záměru je i testování různých typů vozidel, která by byla pro tento účel vhodná. Proto vítáme možnost testování dalšího typu midibusu a zveme všechny zájemce k využití zkušební linky 93", uvedl místopředseda představenstva DP Slavoj Dolejš. Dodal, že ve zkoušení dalších vozidel bude dopravní podnik pokračovat i v budoucnu.

Linka 93 jezdí v trase Máj, Antonína Barcala přes Šumavu, Vysokoškolské koleje a Výstaviště na Polikliniku Sever a na náměstí Přemysla Otakara II. každých 30 minut. Příjezd na náměstí je vždy 11 minut před celou hodinou a odjezd 5 minut po celé. Přeprava všech cestujících na lince 93 bude bezplatná.


Cestující byli přepravováni bezplatně (25. dubna 2015, Michal Vlásek).

Autobus Heuliez GX 137 není na českých silnicích vůbec nic nového. V minulých dnech jej mohli zkoušet cestující například v Liberci nebo třeba krajské metropoli Ústeckého kraje v Ústí nad Labem. Tady ale postrádá větší smysl, protože historické centrum města je plně přístupné veřejné i individuální dopravě.

Čtěte také...
V Ústí zkouší francouzský midibus od Iveca (vydáno 10. března 2015).
Midibus GX 137 si odbyl premiéru v Liberci (vydáno 11. prosince 2014).
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Je libo schůdky? Jsou v zadní části vozu (25. dubna 2015, Michal Vlásek).

Jihočeský kraj teď

zdroj: http://www.teplarna-cb.cz/

zdroj: http://www.teplarna-cb.cz/

Počasí České Budějovice - Slunečno.cz

Redakce Č.Budějovice:

203 jihocesky
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček

Kontakt na redakci:
- jihocesky@vlcoun.cz 

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!