Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Tramvaje pro Konyu pojedou i bez troleje

ČESKÁ REPUBLIKA, TURECKO - Dvanáct unikátních tramvají "catenary-free" dodá plzeňská Škodovka do tureckého města Konya. Elegantní moderní nízkopodlažní tramvaje budou dodány během příštího roku.

Dodávka těchto tramvají naváže na dodávku šedesáti ForCity Classic, do Turecka tak putuje 72 tramvají v hodnotě 3,4 miliard.


Pohled na novou tramvaj pro turecké město Konya (nedatováno)

Dvanáctka tramvají vychází z typové řady ForCity Classic, které ale budou vybavené nejnovějším bateriovým "catenary-free" pohonem, který umožňuje vozidlům nezávislý pohyb na trakčním vedení s dojezdem až 3 kilometry.

"Tato nová objednávka jasně dokazuje, že naši zákazníci jsou s našimi výrobky spokojeni. Vozidla budou nasazena na nové lince, jejíž 1,8 kilometru dlouhá část nemá trolejové vedení. Celkem tak do tureckého města Konya dodáme 72 tramvají. Vyrobili jsme vozidlo, které využívá nejnovější nano-lithium-titanovou bateriovou technologii a tím jsme dokázali, že umíme držet krok se světovou konkurencí," informoval Zal Shahbaz, viceprezident pro obchod společnosti Škoda Transportation.


Světlý moderní interiér tramvaje 28T (nedatováno).

První zkoušky nového pohonu se uskutečnily na zkušební trati ve škodováckém areálu v Plzni za přítomnosti certifikované osoby z Výzkumného Ústavu Železničního. Testování proběhlo na tramvaji ForCity Classic z první šedesáti-kusové série pro turecké město Konya.

"Během zkoušek dokázala tramvaj třicetkrát opakovaně zrychlit na 30 km/h. Bez nabíjení z troleje dokonce ujela 8 km. V praxi škodovácké 'catenary-free' řešení předpokládá dojezd 3 km bez napájení přes pantograf, a to při rychlosti až 30 km/h" doplnil Milan Šrámek, vedoucí elektrických projektů Škoda Transportation.


Tramvaj je unikátní v tom, že bez napájení ujede několik kilometrů (nedatováno).

Bateriový pohon tramvají se využívá hlavně v případě, kdy tramvaj má zajet do oblastí, kde není nainstalována trolej - například do historických center měst. Pohon může být použit také v případě poruchy vrchního elektrického vedení.

Tramvaj má baterie umístěné ve střešních kontejnerech, ve kterých mohou být podle požadovaného charakteru provozu umístěny baterie různých typů. V případě tramvají do města Konya jsou použity vysoce výkonné baterie s technologií nano-lithium-titan. Dobití baterie proběhne při jízdě tramvaje pod trolejí během několika minut.


Pohled na bok nové moderní tramvaje (nedatováno).

Škoda Transportation v letošním roce vyrobí rekordních 115 tramvají. Během minulých měsíců vyrazily do provozu moderní tramvaje v turecké Konye, maďarské Miskolci a v Číně byl vyroben první prototyp licenčního vozidla. První prototypy nových tramvají zamíří také do Bratislavy a pražský dopravní podnik odebere dalších více než třicet nejmodernějších tramvají ForCity Alfa.

Skupina Škoda Transportation rovněž dlouhodobě vyrábí trolejbusy na bateriový pohon. V letech 1998-2003 bylo bateriemi vybaveno pro možnost jízdy nezávislé na troleji 272 trolejbusů Škoda pro San Francisco.


Interiér se vyznačuje také širokými uličkami mezi sedačkami (nedatováno).

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!