Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Škoda Perun vyzkoušeli v Brně první cestující

PLZEŇ, BRNO - Nový elektrobus Perun vyvinutý a vyrobený společností Škoda Electric se představil ve dnech od 18. do 21. března na hojně navštěvovaném mezinárodním veletrhu Amper v Brně.

Po skončení této akce vyrazil do zkušebního provozu s cestujícími na běžných linkách městské hromadné dopravy v Brně.


Elektrobus Škoda Perun při zkouškách v Brně (březen 2014).

"Bateriový elektrobus prošel úspěšně homologačním procesem a v Brně se představil v provozu s cestujícími odborné i laické veřejnosti," potvrdil ředitel divize Trolejbusy Škody Electric Karel Majer. Dodal, že nyní vůz vyzkouší také další česká i zahraniční města. Škodovka jej chce vyzkoušet po celé Evropě - zájem o využití vozidla v provozu je například z Polska, Německa či Slovenska.

Na veletrh Amper se nový elektrobus vydal z domovské Plzně po vlastní ose. Na trase využil jen dvě zastávky k dobíjení.


Elektrobus byl zkoušen na lince číslo 37 brněnského DP (březen 2014).

Prvními cestujícími byli instruktoři brněnského dopravního podniku, kteří zaškolovali jednotlivé řidiče pro provoz během zápůjčky. "Byla radost poslouchat jejich reakce na provozní vlastnosti, které elektrobus prokázal při jízdách v náročném kopcovitém terénu v okrajových částech města Brna," pyšnil se manažer Škody Electric Jan Vejbor.

Elektrobus Perun je dvanáctimetrové nízkopodlažní vozidlo, které je schopné dojezdu kolem 150 kilometrů, tento ukazatel lze však u tohoto typu vozu měnit v závislosti na osazené baterii. Parametry vozidla tak nejsou svazující a lze je přizpůsobit přání zákazníka. Baterie jsou uloženy celkem ve třech boxech, z nichž se jeden nachází za kabinou řidiče. Celková kapacita je 222 kWh a rychlým dobíjením je elektrobus nabit přibližně za 50 minut.


Perun ve výstupní zastávce na Mendlově náměstí (březen 2014).

Elektromobilita hraje v plánech Evropské unie významnou roli. "Zejména v západních zemích se připravuje celá řada projektů, které počítají s využitím ekologických vozidel, jako jsou právě elektrobusy. Vedle projektu Perun proto již nyní pracujeme na druhém typu vlastního elektrobusu, abychom byli schopni oslovit co nejvíce dopravců," dodal Majer.


Vůz prošel úspěšnou homolgací a teď jej vyzkouší v dalších městech (březen 2014).

Škoda Electric se věnuje vývoji a výrobě ekologických vozidel dlouhodobě – vedle trolejbusů a elektrobusů jde například o vodíkový autobus či hybridbus. Do vývoje produktů dává firma několik let kolem 200 milionů korun ročně.

K úspěchům firmy na tomto poli patří i začlenění do prestižního evropského projektu ZeEUS – jde o demonstrační provoz elektrobusů v osmi evropských městech za podpory Evropské komise a Mezinárodního svazu veřejné dopravy. Elektrobus ze Škodovky bude v rámci projektu provozován v Plzni během let 2015 až 2016. Vedle Plzně jsou v projektu ZeEUS rovněž metropole jako Londýn, Barcelona, Glasgow či Bonn.


Elektrobus Perun před Campus Square v Brně (březen 2014).

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!