Get Adobe Flash player

DP proti chřipce: Aplikují nástřiky i dezinfekci

ČESKÁ REPUBLIKA - Aktivně pomoci v boji proti chřipkové epidemii, které již propukla, se rozhodli dopravní podniky v Praze a Brně. Tramvaje jsou tak opatřovány speciálním nástřikem nebo rovnou dezinfikovány ozónem. 

Zatímco Brno testuje novou technologii ve dvou tramvajích, Praha vsadila na osvědčený ozón a aplikuje jej do všech tramvají...


Praha aplikuje ozonovou dezinfekci do všech tramvají (21. září 2019, Filip Vlček).

Zatím jen ve dvou tramvajích, v rámci pilotního projektu, testuje Dopravní podnik města Brna ochranný nástřik, který má zabránit šíření infekcí ve vozech městské hromadné dopravy. "Denně převezeme milion lidí a chceme, aby pro ně byla hromadná doprava bezpečným místem. Trendy v této oblasti dlouhodobě sledujeme a testujeme. Na základě výsledků mikrobiologických rozborů Krajské hygienické stanice Jihomoravského kraje vyhodnotíme, zda by tato technologie mohla mít pozitivní vliv na prostředí, kde se přirozeně shromažďuje větší množství lidí. Pokud by testy prokázaly dlouhodobý efekt, uvažovali bychom o aplikaci v dalších vozech," uvedl generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.

Podnik pro testování vybral dvě velkokapacitní tramvaje, a to obousměrnou KT8 ev.č. 1703 a Škoda 13T známou jako Porsche ev.č. 1919. Jsou nasazovány na linky číslo 6 a 8. Z míst, kterých se cestující nejvíce dotýkají, odebrali pracovníci laboratoře vzorky pro mikrobiologické rozbory. Ty se budou znovu opakovat po dvou měsících plného provozu vozů. Na základě výsledků rozborů dopravní podnik efekt vyhodnotí. "Podobnou technologii, ale na jiném principu, už jsme v minulosti testovali. Efekt se dostavil, ale bohužel byl pouze krátkodobý," dodal Havránek.


Aplikace ochranného postřiku v brněnských tramvajích (1. února 2020, DPMB).

Pražský dopravní podnik vsadil na dezinfekci interiérů tramvají ozónem, plánuje ji provést u všech tramvají. Tato metoda účinně odstraňuje viry, bakterie, houby, původce zápachu a je několikanásobně účinnější než dezinfekce běžnými chemickými prostředky, které DPP při úklidech tramvají denně používá. "Touto moderní a vysoce účinnou technologií jsme schopni vydezinfikovat zhruba 10 až 12 tramvají denně v závislosti na provozních požadavcích. Dezinfekci budeme provádět paralelně ve 3 vozovnách. Ošetření jednoho krátkého vozu touto metodou zabere minimálně hodinu, u vozů 14T nebo 15T musíme počítat se zhruba dvojnásobnou dobou," uvedl Milan Slunečko, vedoucí jednotky Správa vozidel Tramvaje.

Dezinfekci a odstranění pachů provede DPP pomocí aktivního kyslíku O3 generátorem ozonu GO-7000, který činidlo vytváří ve dvou úrovních výkonu. Výhodou tohoto zařízení je jeho mobilita, bezúdržbový provoz, nízká spotřeba elektřiny, tichý chod, ale i časovač chodu. Zařízení však nenahrazuje mechanickou či chemickou dezinfekci, například běžným konvenčním prostředkem Savo, který dopravní podnik používá při úklidu tramvají denně. Každá tramvaj, kterou dopravce vypravuje do provozu, prochází denním úklidem. Ten je prováděn v nočních hodinách po zatažení do vozovny.


Brno postřik aplikuje zkušebně jen do dvou tramvají (1. února 2020, DPMB).

Ptáme se vás:

Bylo zrušení papírových jízdenek v Ostravě dobré rozhodnutí?
 

Naši mediální partneři:

      

20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!