Je tady někdo řidič? Spot hledá nové řidiče
ČESKÁ REPUBLIKA - Osm měst se zapojilo do další kampaně Sdružení dopravních podniků České republiky a připravily reklamní spot, který vypadá jako pozvánka na nový film. V praxi jde ale o náborové video.
Zatímco kampaň se rozjela teprve včera, už jsou na ní stovky ohlasů a další stovky uživatelů sociálních sítí jej sdílí na internetu...
Role řidiče se ve spotu chopil Tomáš Matonoha (printscreen, SDP ČR).
Spot s jistou nadsázkou představuje povolání řidiče městské hromadné dopravy. Dopravní podniky touto aktivitou lákají nové uchazeče o pozici řidiče v situaci, kdy na trhu práce chybí až 10,5 tisíce kvalifikovaných řidičů. Do společné kampaně se zapojily dopravní podniky v Brně, Hradci Králové, Karlových Varech, Mariánských Lázních, Opavě, Pardubicích, Plzni a Praze. Cílem kampaně je zvýšit zájem o povolání řidiče ve veřejné dopravě i popularizace tohoto zaměstnání.
Od pondělí 17. září se lidé na sociálních sítích v uvedených městech mohou setkat s řidičem hrdinou, kterého představuje Tomáš Matonoha. „Věříme, že nadsázka, s níž je klip zpracován, zaujme a fakta o řidičské profesi uvedená v závěru přilákají nové uchazeče," řekl generální ředitel pražského dopravního podniku Martin Gillar.
Je tady nědo řidič?
Klip začíná v plném autobuse přejíždící Barrandovský most v Praze, když jedna z cestujících náhle zjistí, že vůz nikdo neřídí. "Je tady někdo řidič?," vykřikne jedna z žen a v tu chvíli se z řady sedících cestujících zvedá Tomáš Matonoha. "Nemůžeme přece měnit život lidem takhle ze dne na den," rozčiluje se herec a nastupuje do služby. Film končí heslem, že řidič autobusu je hrdina, kterým se můžete stát i vy. Klip je velmi dobře zpracován.
"Není za co, ale tady je konečná," reaguje dobíhajícímu cestujícímu (printscreen, SDP ČR).
Nedostatek řidičů se v některých městech daří pomalu řešit, přesto jich v městské dopravě stále chybí stovky. "Řešením by mohl být i nábor cizinců, ale ten může situaci řešit jen dílčím způsobem, neboť ve veřejné dopravě je důležitá i schopnost komunikace v českém jazyce a znalost reálií, umožňující aktivní komunikaci s cestujícími a poskytnutí informací či rady," doplnil pak předseda představenstva Plzeňských městských dopravních podniků a předseda Sdružení dopravních podniků České republiky Michal Kraus.
Miloš Havránek, generální ředitel Dopravního podniku města Brna a místopředseda sdružení pak dodal, že současná situace na trhu práce vede ke zlepšování podmínek řidičů. "Dopravní podniky nabízejí velmi zajímavé podmínky a benefity, na které společný spot také upozorňuje," uzavřel Havránek.
Podívejte se také na...
- Rekamní spot Řidič autobusu ve verzi Praha zhlédněte zde.
(zdroj: Youtube).
Závěr videa je doplněný o platu a benefitech konkrétního DP (printscreen, SDP ČR).