Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Czechbus 2017: Setra nastavila laťku vysoko

PRAHA - Druhým exponátem společnosti EvoBus Česká republika, která výrobce prezentoval na sedmém ročníku veletrhu Czechbus v Praze, je patrový autobus Setra TopClass S 531 DT.

/CZECHBUS 2017 - 10. díl/ Informační portál Vlčoun.cz postupně přiblíží nejvýznamnější vystavovatele samostatnými články...


Vystavená Setra v hale výstaviště (21. listopadu 2017, František Živnůstka).

Nový patrový autobus Setra S 531 DT třídy TopClass 500 nastavuje laťku ve své třídě o pořádný kus výš. Tento působivý zájezdový autobus je ve svém segmentu díky mimořádným hodnotám v oblasti aerodynamiky na nejlepší cestě stát se rekordmanem, pokud jde o spotřebu. Díky flexibilní spodní části pokrývá všechny typy nasazení v zájezdovém i linkovém segmentu. Interiér nadchne svým komfortem. Nový patrový autobus navíc slaví se svými asistenčními systémy Active Brake Assist 4 a Sideguard Assist světovou premiéru mezi autobusy. Oba zvyšují již tak vynikající bezpečnostní úroveň. To vše zahalili vývojáři do fascinujícího designu, který je mezi autobusy naprosto ojedinělý.

Maximální bezpečnostní standardy díky inovacím a technologiím v rámci koncernu - nový patrový autobus této prémiové značky je sériově vybaven například LED hlavními světlomety, které neunavují oči a mají dlouhou životnost. Světovou premiéru v segmentu autobusů zde slaví - rovněž sériový - systém nouzového brzdění Active Brake Assist 4 (ABA 4). Kromě dosavadních funkcí, úplného zabrzdění před stojící překážkou či vozidlem před sebou, nabízí funkci detekce chodců s automatickou brzdnou reakcí. Řidič tak má možnost zabránit kolizi buď kompletním zabrzděním nebo zásahem do řízení.


Pohled na kabinu řidiče a sedadlo průvodce (nedatováno, EvoBus ČR).

Další světovou premiérou u autobusu je Sideguard Assist, systém sledování mrtvého úhlu. Pomocí radarových snímačů kontroluje pravý pruh v kompletní délce autobusu. Při odbočování varuje kontrolkou ve venkovním zrcátku na straně spolujezdce a vibrací sedadla řidiče před chodci, cyklisty a rovněž před překážkami v odbočovacím oblouku. Sideguard Assist navíc slouží mimo obec jako asistent při změně jízdního pruhu, protože při vyšší rychlosti se kontrolovaný pruh prodlužuje směrem dopředu až opět metrů a dozadu až o 15 metrů přes délku vozidla.

Nový patrový autobus Setra je jako první zájezdový autobus z produktového portfolia Daimler Buses sériově vybaven hasicím zařízením v motorovém prostoru. Vozidlo tak již dnes splňuje zákon, který od června 2019 předepisuje tuto montáž pro všechny nově registrované zájezdové autobusy. V případě požáru praskne detekční vedení, které je pod tlakem – řidič přitom obdrží optickou i akustickou výstrahu na centrálním displeji. Současně je zahájen proces hašení, během nějž se po celém prostoru motoru rozstřikuje vysokotlakými tryskami směs hasicího prostředku. Požár je uhašen, motorový prostor výrazně ochlazen a je zamezeno opětovnému vzplanutí.


Pohled na tvarované sedačky (nedatováno, EvoBus ČR).

Nový patrový autobus je odpředu dozadu dokonale aerodynamicky vyvážen. Co to přesně znamená? Silně klenuté přední sklo a velké zaoblení hran umožňují vpředu optimální proudění vzduchu s minimálním odporem, vzadu pak vzduch cíleně směřují různá vybrání a obrysové hrany. Vývojáři šli až do nejmenších detailů: Stěrač horní paluby tak v klidové poloze směřuje kolmo směrem dolů – jedná se o inspiraci ze světa motorového sportu. Aerodynamika je základem rekordně nízké spotřeby pohonných hmot. V závislosti na konkrétním použití klesá ve srovnání s předcházejícím modelem o sedm až deset procent. Podle počtu ujetých kilometrů to představuje úsporu několika tisíc litrů paliva za rok. Rozsáhlá aerodynamická vylepšení kolem přídě vozidla snižují nejen odpor vzduchu a s ním i spotřebu pohonných hmot a emise, současně také dokáží minimalizovat hluk větru a přinášejí tak citelné zvýšení komfortu řidiče i cestujících.

U pohonu využívá nový patrový autobus vysoce moderní a zároveň osvědčené technologie, které byly naposledy rozsáhle aktualizovány na podzim roku 2015 v nejnovější generaci motorů Mercedes-Benz OM 471. Hnací ústrojí od jediného výrobce nabízí vynikající efektivitu pohonných hmot a spolehlivost a je vyrobeno přímo pro autobusy.


Interiér prezentovaného autobusu Setra (nedatováno, EvoBus ČR).

Prázdninové zájezdy, dálkové linky, elegantní bistro autobusy, linková doprava – nová Setra pokrývá veškeré myslitelné využití autobusu tohoto formátu. Jeho délka přesně 14 metrů představuje ideální rozměr patrových autobusů v zájezdové dopravě. Z toho plyne vynikající obratnost, 83 míst pro cestující se sériovým osazením sedadel, a přesto dostatek místa pro komfortní výbavu jako umývárna a toaleta či malá kuchyňka ve spodním podlaží. Dále je k dispozici přiměřený prostor na kufry a tašky v zavazadlovém prostoru nad pohonnou jednotkou a rezervní úložné prostory ve spodní části. Zcela nový vzhled pak získala kabina pro cestující v první řadě horního podlaží.

Mediálním partnerem veletrhu Czechbus byl i letos Informační portál Vlčoun.cz. Pro čtenáře tak nyní prostřednictvím samostatných článků přibližuje nejdůležitější a nejzajímavější vystavovatele a výrobce, kteří se na veletrhu v letošním roce prezentovali.


Vizualizace barevného nátěru autobusu (nedatováno, EvoBus ČR).

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!