Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Arriva spouští provoz cyklobusů a Krkobusů

ORLICKÉ HORY, KRKONOŠE - Cykloturisté mohou jásat. Koncem května konečně nastal ten pravý čas provětrat kola. Dopravce Arriva totiž zahajuje provoz dalších cyklobusových linek, a to hned v několika krajích.

Loňská cykloturistická sezona byla pro Arrivu velice úspěšná, a tak dopravce doufá, že letos bude alespoň stejně úspěšná...


Cyklobusy v podání autobusu SOR společnosti Arriva (28. května 2015, Arriva).

V sobotu 28. května se letos poprvé rozjede pět speciálních cyklobusových linek Arrivy, které dopraví výletníky i s koly až na vrcholy Orlických hor. Cyklobusy z Hradce Králové, Jaroměře, Nového Města, Chrudimi nebo Náchoda budou jezdit o sobotách, nedělích a svátcích až do 28. září. Jedna z linek vezme turisty i do polské části Orlických hor. Cyklobusy vozí speciální přívěs na kola, každý z nich zvládne převést 40 kol.

K ceně klasické jízdenky cestující zaplatí za přepravu kola 20 korun. "Letos je to už čtrnáctá sezona cyklobusů Orlických hor, jen během loňska jsme na našich linkách přepravili 8834 cestujících a 2917 jízdních kol, cyklobusy najely 26575 kilometrů," řekl Jindřich Poláček, ředitel Arrivy východní Čechy. Cyklobusy jezdí zpravidla dvakrát denně. Na hory jedou ráno a po obědě, z hor do měst se vracejí dopoledne a v pozdním odpoledni.

Cyklobusy vás svezou do Náchoda, Dobrušky i Polska

Arriva bude zajišťovat provoz na pěti linkách, a to 660053 z Šerlichu přes Třebechovice pod Orebem do Hradce Králové, 660055 z Šerlichu přes Nové Město nad Metují do Jaroměře a 660058 z Šerlichu přes Nový Hrádek, Dobrošov a Náchod do Nového Města nad Metují. Třetí linkou je 000262 z Nového Města nad Metují přes Kudowu Zdrój a Zieleniec do Šerlichu a 620717 z Chrudimi přes Náchod a Opočno do Šerlichu.


Ariva provozuje také cyklobusy se samostatným přívěsem (26. května 2009, Arriva).

Od stejného data vyjede také cyklobus do Železných hor, a to v trase Pardubice - Chrudim - Horní Bradlo - Seč, Hoješín. Linka je určena především pro obyvatele a návštěvníky Pardubicka a Chrudimska, kteří se společně se svými bicykly mohou nechat ráno vyvézt do zajímavých míst Železných hor a odpoledne se autobusem opět vrátit, aniž by museli překonávat frekventované a pro cyklisty nebezpečné silnice v blízkosti velkých měst. A pojedou také dva turistbusy, a to 650500 z Pardubic do Ležáků a 640034 z Nového Města nad Metují do Pekla. Tyto autobusy nejsou vybaveny žádným přívěsem a nemohou tedy přepravovat kola.

Cyklobusy vyjedou také v Krkonoších. Jmenují se Krkobusy

Tuto sobotu 28. května začíná další sezóna také krkonošských cyklobusů nazývaných též Krkobusů. Šest cyklobusových linek dopraví výletníky i s koly až na vrcholy Krkonoš. Cyklobusy budou jezdit do 28. září, některé spoje dostanou po dobu letních prázdnin posilu. Tři z krkobusových linek (jedničku z Harrachova do Pomezní Boudy, čtyřku z Úpice do Horní Malé Úpy a šestku z Hradce Králové do Vrchlabí) bude i letos provozovat společnost Osnado, člen skupiny Arriva.

V červnu pojedou cyklobusy na pěti trasách zatím jen o sobotách a nedělích, v červenci a srpnu budou jezdit denně, v září pak vždy ve čtvrtek, sobotu, neděli a o státním svátku. Šestá linka z Hradce Králové do Vrchlabí bude v provozu pouze soboty, ale o letních prázdninách bude linka jezdit i ve čtvrtky.


Detailnější pohled na návěs pro kola (28. května 2015, Arriva).

"Vloni jsme našimi Krkobusy přepravili celkem 14,5 tisíce cestujících a 2154 kol. Zaznamenali jsme tedy o 1500 cestujících a 450 kol více než v loňském roce. Takový zájem nepamatuji. Zásadní vliv mělo vydařené počasí a také dlouhotrvající tropy, které se přece jen na horách snášejí lépe než třeba v rozpálených městech," řekl ředitel společnosti Osnado Milan Kovář. K ceně klasické jízdenky cestující zaplatí za přepravu kola 20 korun za nepřestupní jízdenku, nebo 30 korun za celodenní jízdenku přestupní. "Letos je to už třináctá sezóna Krkobusů, chtěli bychom ten loňský rekord ještě překonat," dodal Kovář.

Hlavní je jednička, nejvytíženější čtyřka, nejmladší šestka

Hlavní cyklobusová linka číslo 1 nabízí obousměrné páteřní spojení východní a západní části Krkonoš z Horní Malé Úpy a Pomezních Bud přes Pec pod Sněžkou, Svobodu nad Úpou, Janské Lázně, Vrchlabí, Benecko a Rokytnici nad Jizerou do Harrachova. Autobus tu poveze přívěs, do kterého se vejde 38 kol. Tradičně nejvytíženějším cyklobusem bývá linka číslo 4 z Úpice přes Trutnov, Svobodu nad Úpou a Pec pod Sněžkou do Horní Malé Úpy a Pomezních Bud. Vzhledem k obrovské poptávce cestujících tu bude i nadále jezdit největší přívěs pro 44 kol.

Nejmladší cyklobusovou linkou, která rychle získává popularitu, je linka číslo 6 z Hradce Králové přes Hořice, Dvůr Králové a Hostinné do Vrchlabí. Její součástí je i spojení Vrchlabí, Dvora Králové a nově zrekonstruovaného barokního areálu v Kuksu s oblíbeným vrcholem Zvičina v Krkonošském podhůří nebo malebnou přehradou Les Království. Tuto linku obstará souprava bezbariérového autobusu s cyklorámem na zádi, cyklovestavbou uvnitř a otevřeného cyklopřívěsu s celkovou kapacitou 37 kol.


Kola jsou jednoduše, ale pevně uchycena (26. května 2009, Arriva).

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!