Metrostav vyhrál zakázku na metro ve Finsku
PRAHA, HELSINKY - Výstavbu dalšího 2,7 kilometru dlouhého úseku metra, která zahrnuje ražbu tunelu a stanice Espoonlahti ve finských Helsinkách, bude mít na starosti Metrostav. Práce začaly tento měsíc.
Z pětice uchazečů měl právě Metrostav nejlepší podmínky, a tak jeho zástupci se společností Länsimetro Oy již podepsali smlouvu...
Metrostav má se stavbou metra mnohaleté zkušenosti (20. února 2013, Metrostav).
Na vítězství v tendru mělo vliv i dobré jméno Metrostavu, které získal na předchozích a aktuálních stavbách ve skandinávských zemích. Těmi jsou například tunely Hédinsfjördur v letech 2006 až 2010 a Nordfjordur v letech 2013 až 2017 na Islandu aprávě budované tunely Veitastrond a Joberg v Norsku. Zakázku za přibližně 33 milionů Eur získal Metrostav ve sdružení s finskou společností Destia. Metrostav bude provádět ražby tunelů a injektáže, finský partner bude provádět lomovou ražbu ve stanici, razit vertikální šachty a odvážet rubaninu.
"Jsem si jist, že jako firma s rozsáhlými zkušenostmi v ražení tunelů nejen ve Skandinávii zvládneme výstavbu podle plánu a bez závažnějších problémů. Čeká nás ražba dvou traťových tunelů metra v úhrnné délce 2 770 metrů v profilu 36,2 m2, ražba stanice Espoonlahti, rozpletu a dvou apendixů vedoucí k šachtám technologií Drill & Blast," řekl Aleš Gothard z Metrostavu, který bude mít ražení tunelů na starosti.
Ve Finsku vyhrál i díky dosavadnímu dobrému jménu (20. února 2013, Metrostav).
Vzhledem ke stagnujícímu stavebnímu trhu v České republice realizuje Metrostav včetně svých dceřiných společností přes 30 procent svých tržeb v zahraničí. Generální ředitel Metrostavu Pavel Pilát dodal, že zatímco za hranicemi firma cítí chuť a snahu investovat a využívat evropské dotace, v České republice si to sami komplikujeme.
"Přestože bychom raději stavěli v České republice a zlepšovali infrastrukturu a životní prostředí našim spoluobčanům důsledky současného stavu stavební legislativy nás nutí hledat zakázky v cizích zemích. Pracujeme nebo jsme v nedávné minulosti úspěšně pracovali na Islandu, v Norsku, v Polsku, ve Finsku, v Bělorusku, na Slovensku a v dalších zemích," dodal závěrem Pilát.
Metrostav se postará o ražbu tunelu a jedné stanice (20. února 2013, Metrostav).