Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Czechbus 2014 II.: Solaris nové generace

PRAHA - Solaris, jeden z největších evropských výrobců autobusů vyrábí více než 1300 vozidel ročně. Jako poděkování svým zákazníkům na letošním veletrhu Czechbus představil autobusy nové generace.

Premiéru v České republice měli nové autobusy Solaris Urbino 12 a Solaris Urbino 18 právě na veletrhu Czechbus ve středu 19. listopadu 2014.


Prezentovaný kloubový Solaris Urbino 18 (19. listopadu 2014).

Proč autobusy nové generace a jaké jsou rozdíly? Polský výrobce chce vyjít zákazníkům vstříc inovacemi a zároveň úsporami. Nová generace autobusů se vyznačuje nejen pevnější a odlehčenou karoserií, ale také více prosvětleným interiérem a v neposlední řadě zvýšeným počtem sedadel pro cestující přístupným v nízkopodlažní části.

Nová konstrukce je lehčí a tužší za použití otevřených profilů a ocelových elementů podlahy. Byla přepracována spojení mezi horizontálními a vertikálními profily, která tak jsou mnohem silnější. Vzduchové jímky jsou umístěny v přední střešní části autobusu.


Pohled do světle zeleného interiéru (19. listopadu 2014).

Všechny délkové kategorie doznaly snížení vnější výšky karoserie z 3250 milimetrů na 3100 milimetrů. Prezentovaný Solaris Urbino 12 vykazuje počet sedadel dostupných z nízké podlahy se z 10 míst zvýšil na 16, celková obsaditelnost byla zvýšena ze 104 na 110 osob, naproti tomu byla celková hmotnost snížena z původních 10890 kg na 10170 kg a hlučnost vozidla 74 dB, tedy o 3.2 dB nižší.

V interiéru vozidla byla zachována stejná výška i přes snížení výšky vnější. Naopak dveře má autobus širší (1250 mm) a vyšší (2000 mm) byla zvýšena bezpečnost použitím LED osvětlení po celé délce vozidla.


Prcek, respektive dvanáctimetrové Urbino (19. listopadu 2014).

Sedadlo řidiče je umístěno o 50 milimetrů výše, čímž je umožněn lepší a bezpečnější výhled. Počet míst k sezení pro cestující je závislý na počtu dveří – 3 dveřový autobus disponuje s 33 sedadly, 2 dveřový nabízí 37 sedadel.

Pohon autobusu zajišťuje nabídka dvou typů dieselových motorů splňujících normu Euro VI výrobců Cummins a Daf, každý z nich je nabízen ve třech výkonových variantách.


Interiér je ještě světlejší (19. listopadu 2014).

Karoserie nové generace jsou již nabízeny na trhu v délkových variantách 12, 15, 18 a 18.75 metru a zároveň v modifikacích LE, Cng, Hybrid, Electric a trolejbus. Solaris tak nasadil vysokou laťku v koncepci svých vozidel a snaží se tak dominovat evropskému trhu. V příští reportáži si přiblížíme prezentaci firmy EvoBus.

Ve třetím díle věnovaném veletrhu Czechbus 2014 se blíže seznámíme s prezentovaými autobusy společnosti Setra.


Prezentace Solarisu byla maximálně obsazená (19. listopadu 2014).

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!