Na lince do Kralup jezdí již čtyři RegioPanteři
STŘEDOČESKÝ KRAJ - Provoz RegioPanterů v Praze a ve Středočeském kraji se rychle rozšiřuje. Depo nyní denně vypravuje čtyři jednotky, které převzaly dopravu na lince S4 mezi Prahou a Kralupy nad Vltavou.
Denně najedou dohromady už 1200 kilometrů, do konce roku by pak mělo v okolí Prahy a ve Středočeském kraji jezdit až 22 jednotek RegioPanter...
Noví RegioPanteři v PID nátěru již sviští v okolí Prahy (srpen 2024, České dráhy)
Nejpozději od prosincové změny jízdního řádu nasadí České dráhy v Praze, ve Středočeském a Ústeckém kraji 22 jednotek RegioPanter. "Obslouží linky S4/U4 z Prahy do Kralup nad Vltavou a dál do Roudnice a Ústí nad Labem a zrychlenou linku spěšných vlaků R41 z Prahy do Kolína a Kutné Hory. Stávající flotilu CityElefantů doplní o 4950 míst k sezení. Novotou vonící vlaky však nečekají na nový jízdní řád v prosinci, ale do provozu je uvádíme hned, jak je přebíráme od výrobce. Díky tomu můžeme už nyní v srpnu rozšířit provoz Panterů na lince S4 do Kralup nad Vltavou a během podzimu je nasadíme na další spoje do Ústí nad Labem a následně i na spěšné vlaky do Kolína," informoval náměstek pro osobní dopravu Českých drah Jiří Ješeta.
"Modernizace železnice a navyšování přepravní kapacity na páteřních železničních tratích je nezbytné, máme-li motivovat cestující k využívání veřejné dopravy. Cestující očekává kvalitu odpovídající 21. století a nasazení moderních vlaků se výrazným způsobem zvýší komfort cestování po železnici v rámci systému Pražské integrované dopravy, a to nejen ve Středočeském kraji. Připomenu, že na tratích našeho kraje jezdí anebo brzy jezdit budou i další, moderní vlaky. Na mysli mám jednotky RegioFox anebo RegioSpider," doplnil pak Petr Borecký, radní Středočeského kraje pro veřejnou dopravu.
RegioPanter nabízí také moderní interiér (srpen 2024, České dráhy)
České dráhy objednaly u společnosti Škoda Group 50 dvouvozových a 60 třívozových jednotek RegioPanter. Do konce letošního roku mají být všechny jednotky uvedeny do provozu. Nahradily až 30 let staré vlaky složené většinou z klasických osobních vozů a lokomotiv. Moderní komfort cestování nabízejí v 10 ze 14 krajů, a to v Praze, ve Středočeském, Ústeckém, Královéhradeckém, Plzeňském, Jihočeském, Olomouckém, Moravskoslezském a ve Zlínském kraji a v Kraji Vysočina.
Vlaky nabízí moderní světlý a přehledný klimatizovaný interiér s ergonomicky řešenými čalouněnými sedačkami dle požadavku krajů ve 2. a případně také v 1. třídě bezbariérový nástup s podlahou vozidla ve výši moderních nástupišť bez nutnosti překonávat schody, pro cestující na vozíku jsou vybaveny plošinou pro překlenutí prostoru mezi nástupištěm a podlahou vozu, na zastávkách s nižšími nástupišti usnadní nástup dodatečný výsuvný schod, moderní bezpečné předsuvné dveře ovládané tlačítky. Nabízí ale také prostorné WC přístupné také osobám na vozíku s uzavřeným systémem a sklopným stolem pro přebalování kojenců a doplňkové služby jako jsou elektrické zásuvky pro napájení přenosné elektroniky, wifi či individuální čtecí lampičky jednotlivých míst.
Dosud jezdí na lince z Prahy do Kralup nad Vltavou (srpen 2024, České dráhy)