ČD převzaly první RegioPanter v barvách PID
STŘEDOČESKÝ KRAJ - České dráhy obdržely první RegioPanter v barvách Pražské integrované dopravy. Veřejnost se s ním bude moci poprvé seznámit na Regionálním dnu PID v Benešova u Prahy již tuto sobotu.
První cestující pak na pravidelné lince z Prahy do Kralup nad Vltavou jednotka sveze v průběhu května. Celkem jich bude dodáno přes dvě desítky...
Nová jednotka RegioPanter v barvách PID (duben 2024, České dráhy)
První jednotku převzaly České dráhy od výrobce v tomto týdnu a od následujícího týdne na ní začíná zácvik zaměstnanců, tedy strojvedoucích, vlakvedoucích a dílenského personálu v Centru údržby Praha jih, kde o ně budou technici pečovat. V první polovině května začne zácvik na jednotce v provozu. Vůbec první RegioPanter PID bude obsluhovat v závislosti na probíhajících školeních osobní vlaky linky S4 zhruba mezi 9.00 a 15.00 hodinou a denně obslouží až tři páry spojů mezi Prahou a Kralupy nad Vltavou.
"V oblasti veřejné dopravy a významného zvyšování její kvality plníme sliby, které jsme dali obyvatelům Středočeského kraje. Mezi naše závazky patří zlepšení kvality železniční dopravy a převzetí prvního RegioPantera v barvách PID je toho jasným důkazem. Do prosince budeme průběžně, společně s Prahou a Českými drahami, nasazovat 22 nových jednotek, které obslouží spoje především na linkách S4 Praha - Kralupy nad Vltavou - Ústí nad Labem a R 41 Praha - Kolín - Kutná Hora a navýší kapacitu elektrických souprav v PID o skoro 5 000 dalších míst k sezení. Připomenu, že na tratích Středočeského kraje jezdí anebo brzy jezdit budou i další, moderní vlaky. Na mysli mám jednotky RegioFox anebo RegioSpider," uvedl Petr Borecký, radní Středočeského kraje pro veřejnou dopravu.
Nová jednotka RegioPanter v barvách PID (duben 2024, České dráhy)
"Modernizace vlaků a železniční infrastruktury jsou nejlepší formou posílení konkurenceschopnosti dráhy proti jiným druhům dopravy. Vlak lze využít jako pojízdnou kancelář, na telefonu nebo tabletu se dá sledovat film nebo sociální sítě a člověk se nemusí věnovat řízení auta. Současné trendy na železnici dokazují, že se jedná stále o moderní druh dopravy, který neřekl své poslední slovo na dopravním trhu," doplnil pak ministr dopravy Martin Kupka.
Letos České dráhy uskuteční největší obnovu regionálních a dálkových vlaků od vzniku Českých drah. "Nasadíme do provozu zhruba 440 jednotlivých vozidel, která nabídnou přes 22 tisíc moderních míst k sezení v nových, klimatizovaných vlacích. Velká část těchto vozidel míří na tratě v Praze a ve Středočeském kraji, kde posílí kapacitu elektrických příměstských vlaků. Celkový počet moderních elektrických jednotek CityElefant a RegioPanter v PID tak překročí 90 kusů a cestujícím nabídnou celkem skoro 27 tisíc míst k sezení," řekl Jiří Ješeta, náměstek generálního ředitele Českách drah pro osobní dopravu.
Nová jednotka RegioPanter v barvách PID (duben 2024, České dráhy)
"Vlaky, které během Regionálního dne PID v Benešově představíme, nejsou vybrané náhodně. Nových RegioPanterů určených pro provoz na středočeských tratích bude celkem 22 a do provozu je budeme postupně nasazovat v průběhu tohoto roku na linkách S4 z Prahy přes Kralupy nad Vltavou do Ústí nad Labem a R41 z Prahy přes Kolín do Kutné Hory. Motorové vozy RS1, které lidé znají pod označením RegioSpider, pak nasadíme na linkách z Benešova do Vlašimi, z Benešova přes Olbramovice do Sedlčan a z Olbramovic do Tábora, kde nahradí motorové vozy řady 810 a Regionovy," upřesnil Jakub Goliáš, ředitel Oblastního centra obchodu Střed Českých drah.
Nové moderní vlaky na kralupské trati nahradí část dvoupodlažních CityElefantů, které bude možné využít na potřebnějších tratích z Prahy do středních Čech. "Díky zdvojování jednotek nabídneme ve špičkách více míst než nyní a mimo špičky naopak pokryjeme zdejší poptávku efektivněji. Při požadavcích na nová vozidla jsme mysleli hlavně na komfort cestujících. V nových vlacích jsme rozšířili také počet míst v první třídě, což pomůže nalákat z aut do vlaků i náročnější cestující," doplnil závěrem ředitel pražského organizátora dopravy ROPID Petr Tomčík.
Nová jednotka RegioPanter v barvách PID (duben 2024, České dráhy)
Od prosince 2024 budou nasazeny na linky S4 Praha - Kralupy nad Vltavou - Ústí nad Labem, kde budou spoje ve špičce v úseku Praha - Kralupy nad Vltavou - Praha vedeny ve dvojité trakci s kapacitou až 450 míst k sezení a v méně frekventovaném úseku Kralupy nad Vltavou - Ústí nad Labem - Kralupy nad Vltavu bude pokračovat jen jeden RegioPanter. Druhou linkou obsluhovanou novými vlaky bude spojení R41 Praha - Kolín - Kutná Hora, která v novém konceptu nabídne celodenní rychlé cestování ze všech měst a obcí mezi Poříčany a Kolínem do hlavního města.
Dvacet dva jednotek řady 640.2 RegioPanter pro PID je součástí kontraktu na výrobu celkem 60 vlaků pro České dráhy. Jejich maximální rychlost je 160 km/h, výkon 2 040 kW, hmotnost více než 150 tun a délka 79,4 metrů. Od jednotek pro jiné regiony se však odlišují v interiéru, kde je na přání zákazníka vyšší počet míst 1. třídy. U RegioPanterů PID se nachází na obou koncích vlaku v oddílech za stanovištěm stojvedoucího a nabízejí ve vyšší kategorii dohromady 16 míst k sezení, což je dvojnásobek oproti ostatním jednotkám stejné řady. Celkem pak nabízejí RegioPantery PID 225 míst k sezení.
Nová jednotka RegioPanter v barvách PID (duben 2024, České dráhy)