Výluka 15. května 2012
Chybějící část sjezdové výhybky byla příčinou mimořádnosti na Předmostí, ke které došlo v úterý hodinu po poledni. Trolejbusy se v centru následně asi na 20 minut zastavily, protože trolejové vedení bylo nutné zcela vypnout.
Mimořádná událost dopravu omezovala přibližně hodinu, některé trolejbusy se pak další hodinu dostávaly na své grafikony.
Jeden z prvních trolejbusů, který musel zbidlovávat. Foceno 15. května 2012.
K výpadku došlo přibližně pět minut před polednem. Trolejbus linky číslo 52 při průjezdu sjezdovou výhybkou vypadl. V ten samý okamžik již dispečer vyzýval všechny trolejbusy projíždějící tímto místem k vyšší opatrnosti.
Na místo o pár minut později přijeli pracovníci vrchního vedení, kteří prakticky ihned začali s opravou.
Detailní pohled na poškozenou výhybku. Foceno 15. května 2012.
Podivující byl především rozsah poškození. Chyběla totiž celá polovina sjížděčky trolejového vedení od Střekova a Krásného Března. Takový rozsah poškození, jehož příčina není informačnímu portálu Vlčoun.cz známa, nedovolal další provoz.
Dispečer dává instrukce řidiči trolejbusu linky číslo 54. Foceno 15. května 2012.
Dispečer, který mezitím i se zálohovým řidičem dorazil na místo, proto rozhodl těsně před chybějící částí troleje zbidlovat trolejbus, který samospádem popojede pod trolejové vedení. Tady ho zálohový řidič znovu nabidloval a vůz pokračoval dále.
Trolejbusový provoz v opačném směru nebyl, oproti události 3. srpna 2011 na stejném místě, nijak omezen.
Kolona trolejbusů stojících na Mírovém náměstí. Foceno 15. května 2012.
Oprava si ovšem vyžádala vypnutí trolejového vedení. Díky tomu tak přibližně ve 13.20 hodin došlo k zastavení trolejbusové dopravy. Trolejbusy ve směru z centra tak byly odstaveny na Mírovém náměstí, od Dobětic v Důlcích, z Krásného Března v Přístavní a ze Střekova u soudu.
Řidič trolejbusu linky číslo 55 vyložil cestující. Dál jet nemůže. Foceno 15. května 2012.
Přibližně po 20 minutách byla oprava dokončena a provoz trolejbusů plně obnoven. Na svoje grafikony se ale některé vozy napojovaly další hodinu, a tak chvíli trvalo, než se provoz vrátil do svých kolejí. V jednu chvíli se dokonce například na Klíši sjely hned tři trolejbusy.
Netradiční a zajímavé setkání všech tří "krátkých" trolejbusů. Foceno 15. května 2012.
Můžeme se jen domnívat, že tento problém nemá souvislost s nočními pracemi, které ve stejném úseku probíhaly.
Křižovatka je nejfrekventovanější ústeckou křižovatkou, ve které se sbíhají všechny trolejbusové linky. Není proto divu, že podobné mimořádnosti jsou tady téměř na denním pořádku. A odnáší to bohužel opět pouze cestující...
Sjížděčka je opravena, provoz trolejbusů je obnoven. Foceno 15. května 2012.