Stavbu trolejbusové tratě linky 52 zajistí OHLA
PRAHA - Výstavbu trolejbusové tratě a související infrastruktury, která umožní nahradit autobusy linky číslo 137 novou trolejbusovou linkou číslo 52 zajistí společnost OHLA ŽS a Elektrizace Praha, práce mají začít ještě v srpnu.
Podle smlouvy výstavba nabíjecích stání v garáži Řepy potrvá do konce roku 2025, samotné infrastruktury do dubna 2026. Trolejbusy by měly vyjet v květnu 2026...
Číslo 137 nahradí číslo 52 s trolejbusy (2020, DPP/Petr Hejna)
Investiční akce Elektrifikace autobusové linky číslo 137 představuje vybudování nabíjecí a napájecí infrastruktury pro provoz bateriových trolejbusů v úseku Na Knížecí - U Waltrovky. Vybrané spoje linky číslo 137 v současnosti zajíždí do Jinonic a na Malou Ohradu, elektrifikován nicméně bude s ohledem na intenzitu provozu pouze kopcovitý úsek Na Knížecí - U Waltrovky. Vozidla zde zdolávají dlouhé a táhlé stoupání ze Smíchova směrem na Malvazinky s průměrným sklonem až 7 %. Také zbytek trasy k Waltrovce má profil s významným stoupáním, respektive klesáním, proto bude podíl úseku s trolejovým vedením činit zhruba 80 %. Po dokončení výstavby a zprovoznění infrastruktury se autobusová linka číslo 137 změní na trolejbusovou linku 52.
V rámci výstavby této trolejbusové tratě vznikne zhruba 4440 metrů jednostopého trolejového vedení, které bude mezi zastávkami Santoška a U Waltrovky. Bude nutné osadit 104 trakčních stožárů, přičemž platí stejné pravidlo, jako u předchozích elektrifikačních staveb. To znamená, že nevznikne les nových stožárů jen pro trolejbusy, ale dopravní podnik využije kombinované stožáry, které budou sloužit jak pro trakční vedení, tak i pro pouliční osvětlení. Kromě toho bude nutné položit přibližně dva kilometry kabelových tras a vybudovat zcela novou měnírnu v Peroutkově ulici.
Čtěte také...
- Autobusy linky 137 příští rok nahradí trolejbusy (vydáno 14. května 2024)
(zdroj: www.vlcoun.cz)
Číslo 137 nahradí číslo 52 s trolejbusy (2020, DPP/Petr Hejna)
"Předání staveniště a zahájení výstavby infrastruktury pro budoucí trolejbusovou linku číslo 52 předpokládáme v co nejdřívějším termínu, ještě v průběhu letošního srpna s ohledem na koordinaci s již probíhající rekonstrukcí Peroutkovy ulice. Smluvní termíny ukončení stavební činnosti v garáži Řepy jsou 31. prosince 2025, pro infrastrukturu samotné tratě pak 30. duben 2026. Očekávám, že výstavba bude probíhat bez komplikací a cestující se na třetí pražské trolejbusové lince budou moct svézt v květnu 2026," řekl technický ředitel dopravního podniku Jan Šurovský.
Součástí této investiční akce je také vybudování sedmi nabíjecích stání v nynějším autobusovém terminálu Na Knížecí, které budou určeny jak pro budoucí trolejbusovou linku číslo 52, tak i pro budoucí linku 56, která nahradí autobusovou linku číslo 191. Nabíjecí stání v terminálu Na Knížecí budou díky využití synergických efektů a kapacity tramvajové sítě napájeny z tramvajové měnírny Radlice. Dopravní podnik navíc v rámci této akce zřídí až 37 venkovních nabíjecích stání v garáži Řepy, která navážou na infrastrukturu vybudovanou v rámci projektu elektrifikace autobusové linky číslo 119. Nová stání budou určena především pro odstavování bateriových trolejbusů standardní délky 12 metrů, které by měly být postupně nasazeny na elektrifikovaných linkách čísůp 137, 131 a 176.
Trolejbusy připravené na výjezd na linku 59 (6. března 2024, Vlčoun/Filip Vlček)