Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Autobusy linky 137 příští rok nahradí trolejbusy

PRAHA - Třetí trolejbusová linka označená číslem 52 by měla již příští rok vyjet v Praze. Nahradit by měla stávající autobusovou linku číslo 137, nasazeny by na ni měly být dvanáctimetrové parciální trolejbusy.

Dopravní podnik v těchto dnech vypsal výběrové řízení na zhotovitele elektrifikace linky, objem zakázky se předpokládá okolo 170 milionů korun...


Stávající autobusová linka 137 se změní v trolejbusovou (2020, DPP/Petr Hejna)

Investiční akce představuje vybudování nabíjecí a napájecí infrastruktury pro provoz bateriových trolejbusů v úseku Na Knížecí - U Waltrovky. Vybrané spoje linky číslo 137 v současnosti zajíždí do Jinonic a na Malou Ohradu, elektrifikován nicméně bude s ohledem na intenzitu provozu pouze kopcovitý úsek Na Knížecí - U Waltrovky. Vozidla zde zdolávají dlouhé a táhlé stoupání ze Smíchova směrem na Malvazinky s průměrným sklonem až 7 %. I zbytek trasy k Waltrovce má profil s významným stoupáním, respektive klesáním. Z tohoto důvodu bude podíl úseku s trolejovým vedením činit zhruba 80 %. Tato investice je součástí projektu elektrifikace autobusových linek v levobřežní části Prahy a kromě linky číslo 137 zahrnuje také linky 131, 176 a 191.

V rámci výstavby této trolejbusové tratě vznikne zhruba 4440 metrů jednostopého trolejového vedení, které bude mezi zastávkami Santoška a U Waltrovky. Bude nutné osadit 104 trakčních stožárů, přičemž platí stejné pravidlo jako u předchozích elektrifikačních staveb. To znamená, že nevznikne les nových stožárů jen pro trolejbusy, ale dopravní podnik v maximální možné míře využije kombinované stožáry, které budou sloužit jak pro trakční vedení, tak i pro pouliční osvětlení. V rámci stavby se také počítá se dvěma kilometry kabelových tras a novou měnírnou v Peroutkově ulici. 


Číslo 137 tak příští rok nahradí číslo 52 s trolejbusy (2020, DPP/Petr Hejna)

"Pokud nenastanou žádné zásadní komplikace, ať už v průběhu veřejné zakázky na zhotovitele, nebo v paralelním projektu TSK v Peroutkově ulici, předpokládáme zahájení výstavby infrastruktury na podzim letošního roku a bateriové trolejbusy by se na lince mohly objevit koncem roku 2025," řekl technický ředitel dopravního podniku Jan Šurovský. Na linku bude dopravní podnik nasazovat bateriové trolejbusy standardní délky 12 metrů. Na dodavatele až 70 vozidel tohoto typu vypsal pražský dopravní podnik v říjnu loňského roku veřejnou zakázku a nyní se připravuje podpis smlouvy.

Součástí investiční akce elektrifikace autobusové linky číslo 137 je také vybudování sedmi nabíjecích stání v nynějším autobusovém terminálu Na Knížecí, které budou určeny jak pro linku číslo 137, což je budou linka číslo 52, a dále také pro linku číslo 56, která v současnosti jezdí pod označením 191. Nabíjecí stání v terminálu Na Knížecí budou díky využití synergických efektů a kapacity tramvajové sítě napájena z tramvajové měnírny Radlice. Zřízeno bude také až 37 venkovních nabíjecích stání v garáži Řepy, která navážou na infrastrukturu vybudovanou v rámci projektu spuštění provozu trolejbusové linky číslo 59. Nová stání budou určena především pro odstavování bateriových trolejbusů nasazených na stávajících linkách číslo 137, 131 a 176.


Praha má zatím dvě provozní trolejbusové linky 58 a 59 (2024, Vlčoun/Filip Vlček)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!