Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Tramvaje se vrátily do Nádražní ulice v Praze

PRAHA - Po sedmi a půl měsících, respektive po 231 dnech stavebních prací skončila rekonstrukce 1443 metrů dlouhé tramvajové tratě v Nádražní ulici. Do svých tras se tak vrátily linky číslo 4, 5, 12, 20, 94 a autobusové linky.

Zároveň skončil i ostrovní provoz tramvají mezi Barrandovem a Hlubočepy, tramvaje z centra Prahy už jezdí přímo až na Barrandov...


Tramvaje se opět vrátily i na zastávku Lihovar (31. října 2020, ROPID)

Soubor investičních akcí a oprav v Nádražní ulici probíhal v úseku od výjezdu z podzemního parkoviště pod autobusovým terminálem Smíchovské nádraží po napojení Nádražní ulice na ulici Na Zlíchově. Na zhruba 900 metrovém úseku dopravní podnik přesunul dosavadní tramvajovou trať západním směrem k železniční trati Praha - Plzeň, čímž od sebe nově oddělil tramvajový provoz od silničního. V rámci stavebních prací byly odstraněny původní velkoplošné panely a nahrazeny novou konstrukcí, kterou z větší části tvoří otevřený svršek s kolejnicí typu 49E1 a místech se zákrytem kolejnicí NT1.

V koordinaci s Technickou správou komunikací hlavního města Prahy proběhla také rekonstrukce mostu přes železniční trať Praha - Plzeň, vozovek, chodníků, nástupišť autobusových zastávek Lihovar a tramvajové zastávky Lihovar, která má nově bezbariérový přístup. Důležitou součástí rekonstrukce tramvajové tratě v Nádražní byla příprava na stavbu nového Dvoreckého mostu. Dopravní podnik zde vybudoval nemalou část kolejového trojúhelníku umožňující budoucí napojení nového mostu bez nutnosti rozsáhlých bouracích a stavebních prací dotýkajících se nově zrekonstruované tramvajové tratě.


Nádražní ulice po měsících oprav ožila ruchem MHD (31. října 2020, ROPID)

"Po deseti letech plánování a příprav se nám letos podařilo zrealizovat soubor investičních akcí, jejíž součástí byla rekonstrukce tramvajové tratě v Nádražní ulici, pocházející z roku 1985. Kromě toho jsme opravili i celou trať mezi Hlubočepy a Barrandovem, vybudovali velkou část kolejového trojúhelníku pro plánovaný Dvorecký most, upravili samotnou barrandovskou smyčku, postavili rozvětvení směrem na Slivenec i zhruba 40 metrů nové tramvajové tratě, na kterou bychom příští rok rádi navázali stavbou dalšího úseku z Barrandova do Holyně," řekl technický ředitel Jan Šurovský. Ten připomněl, že dopravní podnik nemusí čekat na rozhodnutí, a především na následnou realizaci všech zamýšlených aktivit mezi Nádražní ulicí a Vltavou.

Podle radního pro dopravu Adama Scheinherra hlavní město napravuje nastřádaný dluh na pražské infrastruktuře. "Tramvajová trať v Nádražní ulici byla dlouhá léta v žalostném stavu a nám se ji s dopravním podnikem konečně podařilo letos zrekonstruovat. S dopravním podnikem, Technickou správou komunikací a dalšími městskými organizacemi se daří nastavovat nový standard toho, jak se mají v Praze stavět velké a komplexní stavby s dopadem na celé okolí," uvedl Scheinherr


Zkušební jízdy v prostoru zastávky Lihovar (30. října 2020, DPP/Jan Šurovský)

Zrekonstruovaný úsek tramvajové tratě v Nádražní ulici začíná napřed novým přesmykem z BKV panelů. Tato od pohledu zvláštní úprava má provizorní charakter, neboť v území od smyčky Smíchovské nádraží do místa, kde nyní nově začíná samostatné těleso s kolejnicemi 49E1, se v budoucnu předpokládá realizace rozsáhlé investice Smíchovských terminálů, a proto je potřeba v tomto úseku zatím zajistit bezproblémovou sjízdnost trati s životností zhruba 10 až 15 let.

Trať následně nově pokračuje za přesmykem v poloze hned vedle železniční tratě, kde tramvajová trať setrvá prakticky na konec Nádražní, protože do středu ulice se vrátí až na křižovatce s Křížovou ulicí. Z majetkoprávních důvodů zatím Dopravní podnik hlavního města Prahy nevybudoval zastávky ČSAD Smíchov, protože k nim aktuálně není možné zřídit přístupovou cestu. Dopravní podnik zde ale zachoval prostorovou rezervu, a až dojde k rozvoji území, dopravní podnik zde zastávky doplní a stanou se základem tamní dopravní obsluhy.


Nutné zkoušky ověřily provozuschopnost tratě (30. října 2020, DPP/Jan Šurovský)

Během rekonstrukce tramvajové tratě v Nádražní ulici Dopravní podnik hlavního města Prahy použil celkem 132 tun nových kolejnic, 2.160 metrů trolejového drátu, 259 dřevěných a 2.042 kusů betonových pražců, 1.293 metrů obrub a 2.571 metrů čtverečních stěrku do kolejového lože. "Po instalaci prototypu na Palackého náměstí bude Lihovar první tramvajovou zastávkou, na které budeme mít nový přístřešek," doplnil závěrem Adam Scheinherr.

Čtěte také...
- Práce na rekonstrukci Nádražní ulice již finišují (vydáno 27. října 2020)
- Začíná náročná výluka Nádražní, skončí v říjnu (vydáno 13. března 2020)
- Tramvaje v Nádražní ulici jezdí po jednokolejce (vydáno 11. října 2019)
- Tramvaje jezdí z Barrandova jen do Hlubočep (vydáno 18. července 2019)
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


Tramvaje se do Nádražní ulice vrátily po 7,5 měsících (30. října 2020, DPP/Jan Šurovský)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!