Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Začíná náročná výluka Nádražní, skončí v říjnu

PRAHA - Dlouho očekávaná rekonstrukce Nádražní ulice začíná. Od soboty 14. března až do konce května bude přerušen tramvajový provoz mezi Smíchovským nádražím a Sídliště Barrandov, náhradní dopravu zajistí autobusy.

Další etapy prací v Nádražní ulici budou pokračovat až do konce letošního října. Přípravné práce na tuto akci začaly již loni v létě...


Pohled k Lihovaru, kde bude založena nová křižovatka (3. července 2019, Filip Vlček).

První etapu prací začne dopravní podnik letos hned na několika místech současně. V úseku od smyčky Smíchovské nádraží, na které budou po více než šest měsíců končit všechny tramvajové linky od Anděla, až po výjezd z podzemního parkoviště stanice metra vymění na trati panely a kolejnice. V tomto úseku je v budoucnu plánovaná rozsáhlá investice takzvaných Smíchovských terminálů, proto je potřebné zajistit bezproblémovou sjízdnost tratě s životností 10 až 15 let.

Následně dopravní podnik začne s rekonstrukcí navazujícího, bezmála kilometrového úseku až po křížení ulic Nádražní a Křížové. V tomto úseku bude nově tramvajová trať vedena v těsném sousedství vedle železniční tratě, nikoliv prostředkem ulice, jak je to v současnosti. Výhodou tohoto řešení je úplné oddělení tramvajové dopravy od silničního provozu. Paralelně s tím bude dopravní podnik pracovat na opravě tramvajové trati v úseku Hlubočepy - Sídliště Barrandov, která již více než 16 let nepřetržitě slouží pražské MHD bez větších výluk.


Tramvajová trať se přesune blíže k železnici (3. července 2019, Filip Vlček).

Právě nepřetržité používání bez oprav je znát na značném opotřebení kolejového svršku. Proto Dopravní podnik hlavního města Prahy využije výluky v Nádražní ulici na položení nových bezžlábkovýchkolejnic v celé délce úseku, osazení komfortnějších dilatací železničního typu na všech čtyřech předmostích a na rekonstrukci mostních uzávěrů. Tato akce výrazně zlepší stav tramvajové tratě, což cestující i obyvatelé Prahy 5 pocítí snížením hluku a zlepšením jízdního komfortu.

Založí začátky dvou nových tramvajových tratí

Kromě toho v rámci první etapy oprav a rekonstrukcí v Nádražní ulici dopravní podnik zrealizuje 0. etapu stavby nové tramvajové tratě Barrandov - Holyně - Slivenec. Bude spočívat v úpravě smyčky Sídliště Barrandov, kam bude vloženo nové rozvětvení směr Slivenec a položeno prvních zhruba 40 metrů kolejí tak, aby při realizaci další etapy výstavby již dopravní podnik nemusel omezovat provoz na stávající tramvajové trati. Další novou tramvajovou trať založí dopravní podnik v rámci rekonstrukce Nádražní ulice u Lihovaru, kde budou provedeny prvotní přípravy pro stavbu Dvoreckého mostu a založí pro něj i kolejový trojúhelník.


Pracovat se bude také ve smyčce Sídliště Barrandov (12. července 2019, Filip Vlček).

"Na Nádražní ulici se dá ukázat několik učebnicových příkladů. Ten první je, v jak žalostném stavu je dlouhodobě celá řada dopravních staveb v Praze. Další jsou pozitivnější. V rámci celé akce se povedlo zkoordinovat nejen několik útvarů v rámci dopravního podniku, ale také společně s městem, Technickou správou komunikací a dalšími městskými firmami postupovat tak, aby se jedna výluka využila na opravy a současně také na opravu mostu, povrchu vozovek či chodníků, a na dvou místech k založení nové tramvajové tratě," řekl Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy.

Tramvajová trať v Nádražní ulici pochází ještě z roku 1985 a je dlouhodobě v dezolátním stavu. "Přípravu na její rekonstrukci dopravní podnik zahájil před deseti lety s plánem provedení v roce 2013. Máme rok 2020 a 14. března se konečně můžeme pustit do její rekonstrukce. Dokončíme tak další z projektů, které čekají na svoji realizaci téměř 10 let, a s ním další investiční akce plánované v této oblasti," dodal generální ředitel dopravního podniku Petr Witowski.


Tramvaje pojedou několika měsíců jen na Smíchov (12. července 2019, Filip Vlček).

Od 1. června bude obnoven tramvajový provoz z Hlubočep na Barrandov. "Potřebné tramvajové vozy bezprostředně předtím přetáhneme po v té době ještě zachované koleji v Nádražní, nad kterou však už tou dobou dávno nebude trolej. Nejen přetah vozů, ale i postup výstavby lze označit za zajímavou logistickou úlohu. Zvláště mě těší, že po dlouhé době v Praze alespoň položíme základ dvou nových tramvajových tratí," uvedl Jan Šurovský, technický ředitel dopravního podniku. 

Tramvaje na léto přetáhnou po koleji bez troleje

Druhá rekonstrukce v Nádražní ulici začne od pondělí 1. června. Během ní Dopravní podnik hlavního města Prahy obnoví ostrovní tramvajový provoz v úseku Sídliště Barrandov - Hlubočepy. Výluka bude nadále probíhat mezi smyčkou Hlubočepy a obratištěm Smíchovské nádraží. Plán vedení náhradní autobusové dopravy v této etapě je od stanice metra Anděl po ulicích Křížová a Na Zlíchově do Hlubočep, kde cestující přestoupí do tramvaje. Ve druhé etapě bude rekonstruována samotná tramvajová trať v Nádražní ulici, TSK opraví chodníky, povrchy vozovek a most nad železniční tratí Praha - Plzeň, který pochází z roku 1988.


Smíchovské nádraží ožije linkami 4, 5, 12 a 20, a noční 54 (12. července 2019, Filip Vlček).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!