V Litoměřicích diskutovali občané o dopravě
LITOMĚŘICE - O tom, že občanům Litoměřic není doprava v jejich městě lhostejná, potvrdili obyvatelé během listopadové diskuze občanů u kulatého stolu. Ta proběhla v kulturním a konferenčním centru Hrad.
Akce byla první diskuzí v rámci Plánu udržitelné městské mobility pro Litoměřice, který by měl určit mobilitu obyvatel do roku 2030...
Autobusová linka B na litoměřickém nádraží (6. dubna 2017, Lukáš Verner).
Diskuze byla zaměřena na několik témat dopravy - automobilová doprava, doprava v klidu (parkovací stání), tranzitní doprava, nemotorová doprava (cyklistická, pěší, in-line a podobně) a veřejná doprava. Smyslem akce bylo získat podněty občanů ke zlepšení.
Ve veřejné dopravě občané pochválili, že v městské autobusové dopravě jsou provozovány autobusy na stlačený zemní plyn (CNG), jsou bezbariérové a umožňují platbu kartou, v dálkové dopravě potom to, že některé spoje linky Litoměřice – Praha jsou prodlouženy z autobusového nádraží přes centrum až do místní části Pokratice. Rovněž byla kladně hodnocena revitalizace autobusového nádraží Litoměřice, která probíhala od února do září 2015.
Litoměřické nádraží má nástupiště pro MHD (21. července 2016, Lukáš Verner).
Naopak nedostatky shledávají v provozu obou linek MHD označených písmeny B a D, jež svým vedením jsou okružní a tudíž nevyhovující. Systém MHD by se měl podle nich změnit. Požadovali by navýšení počtu spojů, linek doplněním o školní linku i zastávek. Nové zastávky by obyvatelé uvítali na Mírovém náměstí, v ulici Na Kocandě, u Okresního soudu, na Střeleckém ostrově či u koupaliště.
Uvítali by rovněž změnu provozovatele MHD za Technické služby města. Současný BusLine si dle smlouvy o veřejných službách účtuje za každý kilometr 47 korun bez DPH. Co se týče tarifu, mohl by být rozšířen o jízdné zdarma pro matky s dětmi do 3 let či pro osoby starší 60 let. Další setkání se budou konat až do roku 2019.
Litoměřickou dopravu zajišťují dvě linky (6. března 2014, Lukáš Verner).