Opava prověřuje místo pro točnu, uleví nádraží
OPAVA - Magistrát města Opavy nechává prověřit možnost vybudování nové točny za stavebninami Janík. V současné době město pracuje na projektu a předběžné kalkulaci finančních nákladů na výstavbu této točny.
Pokud bude projekt schválen, vznikne nová točna v majetku města umožňující nejen obrat, ale také odstav pro pětici autobusů...
Autobusy postávají u Východního nádraží (28. června 2019, Filip Vlček).
Na zatím posledním jednání zástupců města, kraje a dopravce bylo definitivně zavrhnuto využití točny v majetku točny TQM. "Na jednání jsme probrali vývoj od minula i to, že byla opětovná jednání s firmou TQM ze strany města. I tato jednání nedopadla zdárně," potvrdil Informačnímu portálu Vlčoun.cz náměstek opavského primátora Michal Jedlička. V současnosti se tak nabízí jediné řešení, a to vybudování točny za stavebninami Janík. Areál stavebnin by přitom fungoval souběžně s točnou. "Již nyní tam určitá točna je, a to v podobě štěrkové plochy," dodal Jedlička.
Investorem výstavby a zároveň také majitelem nové točny pro linkové autobusy bude město Opava a dopravci, kteří budou točnu využívat, budou platit za její využívání. "Na vybudování točny v Opavě přislíbil finanční podporu i Moravskoslezský kraj. Nyní je celý projekt v rukou opavské radnice, ať už jde o zpracování projektové dokumentace či povolovací řízení," poznamenal pak tiskový mluvčí ČSAD Vsetín Miroslav Slaný.
Dopravce vybudování nové točny vítá (28. června 2019, Filip Vlček).
V současné době připravuje město projekt, aby bylo možné stanovit předběžné investiční náklady. "Pokud vznikne zamýšlená točna, vznikne tam i zhruba pět odstavných míst, abychom částečně eliminovali štosování vozů před Východním nádražím," dodal náměstek primátora Michal Jedlička. Díky nové točně se nebudou autobusy jezdit otáčet až do Kylešovic na kruhový objezd, odpadne také jejich zajíždění do kylešovického sídliště nebo jejich postávání na cyklostezce nebo na zastávkách u Východního nádraží. Další schůzka, na které bude prezentován aktuální stav, se má uskutečnit začátkem prosince.
Oponenti ovšem kritizují, proč by mělo novou točnu pro autobusy soukromého dopravce jezdícího v závazku veřejné služby řešit právě město. "Je to koncepční strategické řešení i do budoucna, kdy může opět dojít ke změně dopravce," podotkl Slaný. Původní autobusové nádraží v místech dnešního obchodního centra Silesia na Těšínské ulici bylo zrušeno před více než patnácti lety. Současná dopravní koncepce navíc počítá se sjednoceným dopravním uzlem u železničního nádraží.
Čtěte také...
- Téma: Vše o ČSAD Vsetín na jednom místě (vydáno 16. října 2019).
(zdroj: www.vlcoun.cz).
Odstavené autobusy postávají v cyklostezce nebo u sídliště (28. června 2019, Filip Vlček).