Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Stadler vyjel neoprávněně. DP: To není pravda

OSTRAVA - Zatímco do ulic Ostravy vyjela vůbec poprvé nová tramvaj Stadler nOVA, Drážní úřad odpoledne uvedl, že tramvaj vyjela neoprávněně. Dopravní podnik se v podvečer ohradil, že šlo o technickobezpečnostní zkoušky.

Tramvaj po těchto zkouškách musí najet 20 tisíc kilometrů, první cestující by se v ní měli svéz na přelomu srpna a září...


Nová tramvaj od Stadleru v martinovských dílnách (23. dubna 2018, Filip Vlček).

Z porubské vozovny ve středu v 10.40 hodin vyjela vůbec poprvé tramvaj Stadler nOVA. "Velmi rád bych poděkoval společnosti Stadler a především Drážnímu úřadu za vstřícné jednání při udělení povolení pro zkušební provoz nového typu vozidla", uvedl dopoledne generální ředitel Dopravního podniku Ostrava Daniel Morys. Dodavatel tramvají, společnost Stadler, získala od Drážního úřadu potřebné povolení, a tak začal zkušební provoz, při kterém bude nová tramvaj testována při jízdě bez zátěže, pak se zátěží a poté o prázdninách i s cestujícími.

Drážní úřad: Zkoušky jsou neoprávněné

Radost ale netrvala dlouho. Odpoledne totiž Drážní úřad informoval, že tramvaj vyjela neoprávněně. "Tento zkušební provoz je prozatím neoprávněný. Drážní úřad vydal rozhodnutí o zkušebním provozu, nicméně to má jisté podmínky. Jednou z nich bylo, že vozidlo musí mít vydaný průkaz způsobilosti určených technických zařízení elektrických. Tato první a zásadní podmínka pro zkušební provoz nebyla bohužel splněna," uvedl tiskový mluvčí Drážního úřadu Martin Novák.

Novák dále vysvětlil, že správní rozhodnutí nebylo ukončeno, protože nebyly dodány veškeré podklady. Dále je pak nutné zmínit, že kvůli patnáctidenní lhůtě na odvolání není rozhodnutí o provozu ve zkušebním režimu ještě pravomocné a nikdo se této lhůty prozatím nevzdal. Dokud není rozhodnutí pravomocné, nelze vozidlo provozovat.


Vůbec první tramvaj Stadler při prvním skládání z traileru (23. dubna 2018, Filip Vlček).

Vůbec první výjezd tramvaje za vrata vozovny odpoledne Dopravní podnik Ostrava vysvětlil. "Není pravda, že tramvaj společnosti Stadler vyjela na trať neoprávněně. Vyjela v rámci technickobezpečnostní zkoušky, což je podmínka pro zahájení zkušebního provozu a nelze ji provést jinde než přímo na trati," ohradil se dopravní podnik skrze svou tiskovou mluvčí Karolínu Ryckovou v podvečerním prohlášení.

Dopravní podnik: Šlo o požadovanou zkoušku

"Omlouváme se Drážnímu úřadu za neobratnost ve formulaci naší předchozí tiskové zprávy, jejímž motivem bylo laikům a široké veřejnosti sdělit informaci, že mohou poprvé v ulicích vidět tuto novou tramvaj," omluvil se poté generální ředitel Dopravního podniku Ostrava Daniel Morys. "Drážní úřad postupuje velmi vstřícně a profesionálně a naše společnost za tento přístup velmi děkuje, protože Ostravané se na novou tramvaj velmi těší," dodal Morys s tím, že oficiální zahájení zkušebního provozu proběhne po obdržení průkazu způsobilosti na určené technické zařízení.

Čtěte také...
- Stadler už čeká jen na povolení Drážního úřadu (vydáno 15. května 2018)
- Už je doma! Stadler sveze cestující v srpnu (vydáno 23. dubna 2018)
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


Tramvaj zatím nemá povolení ke zkušebnímu provozu (23. dubna 2018, Filip Vlček).

Délka schvalovacího procesu závisí i na spolupráci žadatele, zda je schopen včas poskytnout k vozidlu všechny relevantní podklady, které jsou nezbytné pro úspěšné schválení. Mezi tyto podklady lze zařadit i splnění všech certifikovaných technických a provozních zkoušek, které se provádějí v Ministerstvem dopravy pověřených zkušebnách. Pokud žadatel všechny potřebné dokumenty nedodá, přeruší se správní řízení a čeká se do doby, než je doplní. 

Jako aktuální příklad lze uvést ostravský dopravní podnik, který žádá o schválení nové tramvaje od firmy Stadler. V tomto konkrétním případě došlo k přerušení jednoho ze správních řízení, neboť není možné na základě dodaných materiálů posoudit celkovou technickou způsobilost vozidla. "Bez kompletních materiálů vozidlo zkušební provoz absolvovat nemůže, zejména kvůli zachování jeho bezpečnosti," doplnil ředitel Drážního úřadu Jiří Kolář. Před zahájením zkušebního provozu musí být provedena technickobezpečnostní zkouška, až poté bude vystaven průkaz způsobilosti na určené technické zařízení elektrické.

Ostravské tramvaje stále vlastní Stadler

Tramvaje Stadler nOVA jsou první tramvaje zahraniční výroby, které budou provozovány v České republice. Jízdní zkoušky budou prováděny v celkové délce 20 tisíc kilometrů, v první polovině bez zátěže, poté s narůstající zátěží. Jakmile bude testování v provozu ukončeno, převezme Dopravní podnik Ostrava od letošního srpna do první poloviny roku 2019 celkem 40 kusů těchto moderních tramvají, které jsou vybaveny mj. klimatizací prostoru pro cestující, USB konektory a přípravou pro Wi-Fi internet.


Ostravané si tramvaj pojmenovali jako nOVA (23. dubna 2018, Filip Vlček).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!