Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Poslední opavská tramvaj přilákala stovky lidí

OPAVA - Netradiční akci uspořádal v pátek 4. prosince Městský dopravní podnik Opava. V rámci 110 výročí MHD tady totiž díky speciálnímu autobusovému spoji číslo 110 zpřístupnil poslední opavskou tramvaj číslo 7.

Původně dopravní podnik očekával jen pár desítek zájemců. Že si tramvaj přijde prohlédnout přes 300 lidí čekal málokdo...


První návozový spoj linky 110 k opavské tramvaji (4. listopadu 2015, Filip Vlček).

Na zrekonstruovaný vůz, který je unikátním pohledem do historie tramvajové dopravy v Opavě, se mohli zájemci přijít podívat přímo do vozovny dopravního podniku v Kylešovicích. Využít ale mohli také speciálního bezplatného autobusového spoje linky číslo 110, který jezdil z centra Opavy až přímo ke zmíněné tramvaji.

Kdo by čekal ale pouze strohou prohlídku, byl jistě překvapen, neboť po příjezdu každého autobusu se zájemci dočkali podrobného a zajímavého výkladu jak o historii tramvajové dopravy, tak i o samotné renovaci vozu.


Jaromír Šimánek při výkladu o tramvaji (4. listopadu 2015, Filip Vlček).

Nakonec si tramvaj přišlo prohlédnout více lidí, než se předpokládalo. "Na tramvaj se přijelo podívat přes tři stovky lidí. Mne samotného to překvapilo, protože jsem čekal zhruba sto lidí," uvedl po akci tiskový mluvčí Jaromír Šimánek, který se mimo jiné zhostil podrobného výkladu. Podle něj jezdil každý autobus zpola zaplněný, polovina lidí pak do areálu vozovny dorazila pěšky. 

Zvídaví návštěvníci Jaromíra Šimánka zaskočili několika dotazy, zmínil například otázku na jednu tabulku s německým textem. "Nemohli jsme přijít na to, co je zakazováno. Nakonec jsme díky ostatním návštěvníkům záhadu rozluštili, že cestujícím je zakázáno plivat po zemi," dodal.


Téměř historický pohled do interiéru vozu (4. listopadu 2015, Filip Vlček).

Kromě výkladu a prohlídky historické tramvaje, která se dočkala také vnitřního osvětlení, které především večer vypadalo vskutku působivě, si zájemci mohli také zakoupit řadu publikací za zvýhodněné ceny. Absolutním trhákem byla kniha vydaná ke 110 letům MHD v Opavě, která se pouze v tento den ve vozovně prodávala za příjemných 110 korun. "Prodali jsme jich celkem šedesát," poznamenat Šimánek.

Kdo měl ale zájem, mohli si zakoupit i speciální brožuru zachycující průběh renovace tramvaje číslo 7 za 90 korun nebo stolní kalendář. Ten se prodával pouze na této akci také za 110 korun a jinde nebude k dostání.


O akci byl nečekaně velký zájem (4. listopadu 2015, Filip Vlček).

Právě tramvaj číslo 7 je pro slezskou metropoli velmi symbolická. Jízdou tohoto vozu byl totiž zahájen a také definitivně ukončen tramvajový provoz v Opavě. Opavská 'sedmička' projela poprvé městem 4. prosince 1905, ale shodou okolností pak i naposledy 22. dubna 1956. Tramvajovou dopravu v Opavě tehdy nahradily trolejbusy.

Karoserie tramvaje chátrala 48 roků jako zahradní bouda na nářadí na soukromém pozemku v Kylešovicích, čemuž odpovídal i nálezový stav. Záchraně tramvaje tehdy přispělo blížící se sté výročí tramvajové dopravy v Opavě i zájem ze strany magistrátu. Vůz byl nakonec zrenovován později, a to díky získání náhradních dílů z tramvaje číslo 4, která stávala v Litultovicích. Dnes je historická tramvaj náležitou chloubou dopravního podniku.


Jízdní řád linky 110 u zrenovované tramvaje (4. listopadu 2015, Filip Vlček).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!