Rozkopaná zavřená Nádražní: Tramvaje nejezdí
OSTRAVA - Náročná dlouhodobá rekonstrukce Nádražní ulice v moravskoslezské metropoli postoupila do další etapy, a tak ji koncem července dělníci zavřeli úplně. Tím znemožnili průjezd tramvají.
Některé z linek jsou odkloněny, zavedena je proto náhradní autobusová doprava, kterou doplňuje jedna tramvajová linka...
Pohled do míst, ve kterých ještě v červenci byla výhybka (6. srpna 2015, Filip Vlček).
Rekonstrukce Nádražní ulice v centru Ostravy pokročila do další fáze, a tak byla od 30. července část této rušné dopravní tepny uzavřena. Po pravé a posléze také levé stravě se tentokrát dělníci vrhli na střední část ulice, čímž musel být zcela přerušen tramvajový provoz v úseku Důl Jindřich až Stodolní.
Kromě inženýrských sítí se ale nyní pracuje i na samotné tramvajové trati. Koleje byly odstraněny a uloženy do prostoru zrušené tramvajové zastávky Důl Jindřich, kde je odstavena také technika dopravce, dále byl odtěžen štěrk a vyhloubena několik metrů hluboká jáma. Na její dno nyní pracovníci stavby pokládají geotextilii a další stavební prvky, které v konečném výsledky trať odhluční. Práce mají skončit 30. srpna.
Zatím zachovaný přejezd na křižovatce s Českobratrskou ulicí (6. srpna 2015, Filip Vlček).
Po tuto dobu je zcela zastaven tramvajový provoz v úseku Křižíkova - Karolina s vyloučením provozu také na všech tramvajových zastávkách v tomto úseku. Vzhledem k podobě přijatých dopravních opatření je pak také zastaven pravidelný tramvajový provoz v úseku Muglinovská - Hlavní nádraží.
Náhradní doprava: autobusy i tramvaje
Dopravní podnik Ostrava po dobu výluky zajišťuje náhradní autobusovou i tramvajovou dopravu a místo zrušených tramvajových zastávek autobusy vzhledem k úplné neprůjezdnosti Nádražní ulice zastavují na náhradních zastávkách.
Autobus náhradní dopravy vyjíždí z Poděbradovy ulice (6. srpna 2015, Filip Vlček).
Náhradní autobusová doprava zajišťuje páteřní a jediné spojení centra Ostravy s hlavním vlakovým nádražím a je vedena v trase Hlavní nádraží - Muglinovská - Křižíkova - Stodolní - Karolina a zpět. Nasazovány na ní jsou výhradně kloubové autobusy, vybrané spoje pak zajišťují nízkopodlažní vozy.
Protože je ale rekonstruovaná část Nádražní ulice, mimo křižovatku s Českobratrskou ulicí, zcela neprůjezdná, bylo nutné přesunout zrušené tramvajové zastávky do jiných ulic. Objízdná trasa pro autobusy náhradní dopravy vede ve většině trasy Poděbradovou ulicí, kde jsou také umístěny zastávky Důl Jindřich (u křižovatky s ulicí 30. dubna) a Stodolní (mezi křižovatky s ulicemi Janáčkova a Stodolní). Zastávka Elektra ve směru ke Karolině je obsluhována autobusy náhradní dopravy.
Zastávka náhradní dopravy Karolina u sídla dopravního podniku (6. srpna 2015, Filip Vlček).
Jako doplňková tramvajová doprava je v úseku Křižíkova - Sad Boženy Němcové - Hlučínská provozována druhá větev tramvajové linky číslo 11, která jezdí v intervalu 20 minut v sedlech a 15 minut ve špičkách pracovních dnů. Provoz je zajištěn vypravováním sólo vozů z vozovny Moravská Ostrava.
Tramvajová linka číslo 14 je již od 5. července, v souvislosti s rekonstrukcí a výstavbou nového terminálu na Hranečníku, zajištěna v celé délce autobusy náhradní dopravy. V úseku Sad Boženy Němcové - Hranečník tyto autobusy neobsluhují zastávky na Nádražní ulici, ale zastavují na zastávce Nová radnice. A kvůli rekonstrukci Nádražní bude náhradní autobusová doprava na této lince trvat až do konce srpna.
V úseku Hlučínská - Křižíkova jezdí tramvajová linka (6. srpna 2015, Filip Vlček).
Ostatní tramvajové linky číslo 1, 2, 8, 9, 11 a noční 18 jsou pak ve směru z Ostravy odkloněny a ze zastávky Karolina pokračují na obratiště Výstaviště. U zastávky Karolina tak cestující musí přestoupit na náhradní autobusy, zastávka je umístěna u budovy Dopravního podniku Ostrava v Poděbradově ulici.
Úplné uzavírce předcházela série krátkodobých výluk při dlouhodobém zachování jednokolejného provozu. Nejprve byla obousměrně využívána kolej ve směru od Elektry k Dolu Jindřich, poté se provoz přesunul na opačnou kolej.
Míjení autobusů v dočasné zastávce Stodolní (6. srpna 2015, Filip Vlček).
Informační portál Vlčoun.cz se rekonstrukci Nádražní ulice věnuje dlouhodobě již od zahájení prvních prací. Proto bude průběžně svým čtenářům přinášet aktuální novinky ze stavby, nejnovější informace najdete také na rekonstrukcenadrazni.vlcoun.cz, která bude během srpna přehledněji upravena.
Čtěte také...
- Tramvaje měsíc neprojedou Nádražní ulicí (vydáno 29. července 2015).
(zdroj: www.vlcoun.cz).
Pohled na tramvajovou trať u zastávky Důl Jindřich (6. srpna 2015, Filip Vlček).