Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Brno dokončilo poslední letošní opravu tratě

BRNO - Období rekonstrukčních prací v Brně pro letošní rok skončilo. Poslední takovou akcí bylo dokončení opravy kolejí na mostě u výstaviště přes Křížkovského ulici, která proběhla za plného provozu tramvají. 

V průběhu letošního roku byla provedena také rekonstrukce tramvajové tratě v Okružní ulici nebo dokončena smyčka u pisárecké vozovny...


Rekonstruovaná tramvajová trať na mostě (říjen 2024, DPMB)

"Během této investiční akce jsme opravili téměř 287 metrů tramvajové trati, z čehož 60 metrů se nachází přímo na mostě. Tato trať byla již ve špatném technickém stavu a opravu vyžadovala. Součástí projektu byla zejména obnova hydroizolace mostní konstrukce. Benefitem pro obyvatele přilehlé obytné zóny je obnovení a rozšíření mazacích zařízení a instalace pryžových bokovnic včetně nového upevnění kolejnic na mostní konstrukci, které zamezí přenosu hluku i vibrací," uvedl k dokončení opravě tratě přes Křížkovského ulici Miloš Havránek, generální ředitel Dopravního podniku města Brna.

Opravy po celou dobu konání neměly vliv na provoz městské hromadné dopravy. Soupravy na tramvajové lince číslo 1, která po mostě projíždí, místem jezdily jednokolejně. "Už během této opravy nám výrazně pomohla nově postavená vratná smyčka v Pisárkách, protože v úseku mezi pisáreckou vozovnou a Mendlovým náměstím není takový provoz jako dříve způsobený manipulačními jízdami," dodal Havránek a tím, že náklady na opravy činí téměř 46 milionů korun. Dopravní podnik města Brna je hradí ze svého rozpočtu.


Provoz se podařilo zachovat vždy po jedné koleji (říjen 2024, DPMB)

Byla tak symbolicky uzavřena letošní sezona rekonstrukčních prací. Přes celé letní prázdniny probíhala výluka mezi Komínem a smyčkou Rakovecká. Dělníci obsadili úsek od zastávka Zoologická zahrada do obratiště Rakovecká, kde si opravu trati z roku 1983 vynutil její špatný technický stav. Současně s tím se také opravoval podchod u zastávky Ondrouškova. "Modernizace dvoukolejného úseku dlouhého 1330 metrů bude spočívat ve výměně kolejového svršku, zřízení nového trolejového vedení a další protihlukové stěny. Také budou upraveny zastávky Zoologická zahrada a Přístaviště na bezbariérové," uvedl před zahájením prací Miloš Havránek, generální ředitel Dopravního podniku města Brna.

Stavební práce omezily především tramvajovou dopravu, okrajově se ale dotkla také dalších linek. Tramvajová linka číslo 1 ve směru od Řečkovic, a linka číslo 10 ve směru od Stránské skály či Novolíšeňské jsou zkráceny do zastávky Vozovna Komín. Zde proto vznikl dočasný přestupní uzel mezi tramvajemi a autobusovou linkou číslo 54 do Bystrce, která zajišťuje náhradní autobusovou dopravu právě místo tramvají. Zastávka Vozovna Komín je pro nástup obsluhována v ulici Kníničské u tramvajové tratě, pro výstup obsluhují autobusy zastávku na mostě.

Čtěte také...
Stavbaři finišují s rekonstrukcí tratě do Bystrce (vydáno 26. srpna 2024)
  (zdroj: )


Pohled na rekonstrukci tratě u zoologické zahrady (srpen 2024, Vlčoun/Filip Vlček)

Dokončena také byla výstavba vratné smyčky u pisárecké vozovny. Díky nově postavené vratné smyčce tramvaje nemusí při návratu do vozovny zajíždět až na vzdálené Mendlovo náměstí. "Dokončený projekt přinesl dopravnímu podniku značnou úlevu, jelikož umožní otáčení tramvají přímo v areálu vozovny a významně sníží provozní náklady. Výhody pocítí i cestující, neboť nebude prázdnými režijními jízdami negativně ovlivňována přilehlá trať linky 1 a již tak velmi vytížený dopravní uzel Mendlovo náměstí," uvedla brněnská primátorka Markéta Vaňková.

Nová vratná smyčka také přinese benefit ve formě snadnějšího odbavení návštěvníků Areny Brno, kteří budou moci využít blízkého nástupiště přímo ve smyčce. První cestující by tento terminál mohli využít už v roce 2026. Vedle smyčky ležící na mostní konstrukci dopravní podnik také zmodernizoval odstavnou plochu pro tramvaje před vozovnou a rozšířil kolejové stání. Unikátem je nově zbudované kolejové rozvětvení, které napojuje všech patnáct kolejí z vozovny na hlavní trasu tramvaje číslo 1.

Čtěte také...
Pisárecká smyčka je v provozu, urychlí zátahy (vydáno 9. září 2024)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Dokončovací práce na napojení smyčky v Pisárkách (srpen 2024, Vlčoun/Filip Vlček)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!