Nová kloubová Urbina si odbyla premiéru
ČESKÉ BUDĚJOVICE - Tři zbrusu nové kloubové autobusy Solaris Urbino 18, které do českobudějovické vozovny dorazily začátkem prosince, v pondělí svezly na linkách první cestující.
Po dvou letech - od dodávky několika kloubových trolejbusů 27Tr - tak jde o další nová vozidla v českobudějovické MHD...
První den provozu Solarisu ev.č. 177 na Máji (21. prosince 2015, Michal Vlásek).
Tři nové autobusy evidenčních čísel 175 až 177 do Českých Budějovic dorazily ve čtvrtek 3. prosince ráno a první cestující svezly v pondělí 21. prosince na linkách číslo 21, 7 a 18 (v uvedeném pořadí). Moderní kloubové kapacitní vozy s kapacitou až 140 cestujících mají oproti dosavadním vozům jednu klimatizaci prostoru pro cestující.
Praktickou výbavou je také moderní palubní informační systém, který zahrnuje vnější plnobarevné LED panely a tři vnitřní LCD obrazovky, které budou kromě aktuální zastávky zobrazovat i několik dalších zastávek v trase spoje a poskytnou tak cestujícím lepší přehled o průběhu jízdy. Vozy jsou vybaveny také systémem pro automatické počítání cestujících založeným na systému infračervených senzorů.
Čtěte také...
- Kloubové Solarisy dorazily do Budějovic (vydáno 4. prosince 2015).
(zdroj: www.vlcoun.cz).
Pohled na zadní část nového autobusu (21. prosince 2015, Michal Vlásek).
"Průběžná obnova vozového parku autobusů a trolejbusů je velmi důležitá pro nás i naše cestující, kterým díky těmto novým vozům můžeme nabídnout vyšší kvalitativní standard. V nákupech nových vozů budeme pokračovat i nadále," uvedl při dodání nových vozů ředitel dopravního podniku Slavoj Dolejš a dodal, že příští rok plánuje firma pořízení dalších osmi autobusů a dvou trolejbusů.
Zatím poslední nové vozy byly do jihočeské metropole dodány v druhé polovině roku 2013. Nejprve v září dorazily Citelisy, a pak v prosinci a následujících měsících pak kloubové trolejbusy 27Tr. Od té doby dopravní podnik nepořídil žádný vůz, neboť průměrné stáří vozového parku to nevyžadovalo.
Kloubové Urbino na lince číslo 21 v první den provozu (21. prosince 2015, Michal Vlásek).