Rychlíky se na trať vrátí, osobáky zatím ne
KŘIŽANY, LIBEREC - Rekonstrukce železniční tratě u Křižan, kterou poškodila blesková povodeň loni v červnu, bude dokončena v termínu. Od 1. června by se tak na trať měly vrátit rychlíky.
Otázkou zůstává, kdy se na trať vrátí také osobní vlaky. Na podzim by totiž měla proběhnout další výluka navazujícího úseku.
Pohled na staveniště měsíc před dokončením prací (5. května 2014).
Stavební práce se přiblížily ke svému konci. Před týdnem probíhala montáž kolejového svršku, spodní těleso je už kompletně dokončené. "Teď se budou provádět terénní úpravy," potvrdil Miloslav Bulušek, stavitel ze společnosti Chládek a Tintěra.
Poté se stavbaři vrhnou ještě na demontáž provizorní příjezdové komunikace a následně definitivní úklid staveniště.
Přípravné práce před položením kolejí (11. května 2014).
Zatímco 1. června se na trať vrátí rychlíky včetně jednoho ranního spěšného vlaku, o osobních vlacích ještě není rozhodnuto.
"Situace se pořád vyvíjí a stále pracujeme s několika možnými, vzájemně protichůdnými variantami. V tomto okamžiku tak ani při nejlepší vůli nedokážeme podat jasnou a stoprocentně platnou informaci, od kdy a v jakém rozsahu pojedou vlaky po zprovoznění trati," informoval Jan Roženský z KORIDu organizující dopravu v Libereckém kraji.
V části tratě chyběly kvůli probíhajícím pracím koleje (11. května 2014).
Jedním z důvodů neobnovení provozu osobních vlaků v běžícím grafikonu je podle Viktora Lišky z oddělení dopravní obslužnosti Krajského úřadu Libereckého kraje i plánovaná podzimní výluka v úseku Křižany - Karlov.
Rychlíky tak budou jediné vlaky, které budou po obnoveném úseku minimálně do prosincové změny grafikonu jezdit.
Kolejiště v polovině května již bylo hotové (15. května 2014).
"Předpokládáme, že určitý rozsah autobusové linky, která vlakové spoje nahradila, zůstane i pro příští rok, i pokud by od prosincové hlavní změny došlo k obnovení provozu osobních vlaků v úseku Liberec – Jablonné v Podještědí," dodal Liška.
Dalším důvodem tohoto opatření je také skutečnost, že provoz autobusové linky je levnější, kraj ročně ušetří deset milionů.
Ve svahu byl postaven odvodňovací mostek (15. května 2014).
Železniční trať poškodila loni v červnu blesková povoděn, která koleje podemlela. Ze svahu se stalo bláto, které se sesouvalo. Vlaková doprava byla okamžitě zastavena, náhradní autobusy nahradila od loňského prosince pravidelná autobusová linka.
Čtěte také...
- Na trať u Křižan se v červnu vrátí vlaky (vydáno 21. března 2014).
- Na spláchnutou trať u Křižan se vrhli stavbaři (vydáno 21. prosince 2013).
(zdroj: www.vlcoun.cz)
Staveniště bude po dokončení prací zrušeno (6. května 2014).