Railjet Českých drah svezl první cestující
PRAHA, BŘECLAV - První jednotka Českých drah railjet svezla v úterý 6. května první cestující. Vlak vyjel z pražského hlavního nádraží jako vlak IC 571 'Zdeněk Fibich' a zamířil si to do Břeclavi.
Jednotka vyjela na pravidelném vlaku, a tak na náhodné cestující čekalo milé překvapení v podobě nové vlakové jednotky.
Jednotka ČD railjet zachycený v České Třebové (6. května 2014).
Na slavnostním předání první z celkového počtu sedmi jednotek a následné prezentační jízdě nechybělo vedení Českých drah, zástupci Siemensu, novináři, mnoho fanoušků železnice, kteří se přišli podívat a také spousta náhodných cestujících.
Railjet vyrazil na svou první cestu jako pravidelný vlak IC 571 'Zdeněk Fibich' z Prahy do Břeclavi v 12.39 hodin.
Pohled do druhé třídy nové vlakové jednotky (6. května 2014).
Ve středu 7. května byl railjet nasazen na vlak IC 570 'Zdeněk Fibich' z Břeclavi do Prahy. Následně bude zařazen do oběhu na vlaky IC 573 a IC 572 'Brněnský drak' (Praha – Brno – Praha). Ještě v průběhu května bude dodána druhá souprava, která by měla jezdit na páru rychlíků R 876 a 877 'Viktor Kaplan' mezi Prahou a Brnem.
Poté každé 3 až 4 týdny přibude další jednotka tak, aby na přelomu října a listopadu byla dodávka sedmi jednotek kompletní.
Jednotka railjet na pražském hlavním nádraží (6. května 2014).
Od změny jízdního řádu v prosinci 2014 bude provoz na celé lince Praha – Brno – Vídeň – Štýrský Hradec (Graz) jezdit celkem 10 jednotek Railjet. Sedm jednotek ČD railjet bude doplňováno třemi jednotkami ÖBB.
Prospekt k zahájení provozu jednotky ČD railjet (6. května 2014).
Jednotka ČD railjet má tři třídy a dohromady 442 míst k sezení. Šest míst se nachází ve třídě 'business', 42 míst v první třídě označovanou jako 'first' a 394 míst ve druhé třídě nazvané 'economy'.
Právě prvně jmenovaná třída způsobila to, že České dráhy budou muset upravit svůj ceník doplněním o další třídu.
Pohled do první třídy nové jednotky (6. května 2014).
Cestující byli s první prezentační jízdou jednotky ČD railjet velmi spokojeni a hodnotili jednotku velmi kladně.
Víte, že...
...délka soupravy bez lokomotivy je 185 metrů a hmotnost 350 tun. Vlaky railjet dnes obsluhují mezinárodní linky mezi Maďarskem, Rakouskem, Švýcarskem a Německem. Od prosince 2014 se mezi tyto země přidá také Česká republika.
Raijlet společnosti ÖBB na loňské prezentační jízdě v České republice (18. dubna 2013).