Vyjíždějí ComfortJety do Vídně, od zimy posílí
ČESKÁ REPUBLIKA - Jednotky ComfortJet začaly České dráhy od pondělí 20. října nasazovat ve spolupráci s rakouskými drahami na vlak Vindobona z Prahy přes Vídeň do Grazu. Zatím jezdí na vlacích rj73 a rj370.
Od nového jízdního řádu v polovině prosince pak ComfortJety zajistí pohodlné a rychlé spojení z Prahy až do korutanského Klagenfurtu a Villachu...

Ilustrační foto (srpen 2025, České dráhy)
Prvním spojem do Rakouska, kde dráhy nasadily soupravu ComfortJet, byl dnešní spoj rj 73 Vindobona s odjezdem z pražského hlavního nádraží v 6.42 hodin. Zpět do Česka jede ComfortJet na vlaku rj 370 Vindobona, který odjíždí z Grazu v 14.26 hodin, z Vídně v 17.10 a do Prahy přijíždí ve 21.15 hodin. "Vlakové spojení české a rakouské metropole představuje jednu z hlavních mezinárodních linek Českých drah, která se mezi cestujícími těší velké oblibě. Od zavedení komfortních vlaků Railjet v roce 2014 se počet cestujících mezi Vídní a Prahou zvýšil o 40 procent. Dnes startujeme další etapu tohoto spojení," uvedl generální ředitel Českých drah Michal Krapinec.
Nové vlaky ComfortJet podle Krapince nabízejí o více jak sto míst vyšší kapacitu a bezkonkurenční pohodlí a služby na palubě pro všechny cestující. Od 14. prosince 2025 začnou ComfortJety jezdit nově třikrát denně na trase Praha - Brno - Vídeň - Graz - Klagenfurt - Villach a zpět. Z pražského hlavního nádraží budou vlaky odjíždět každý den v 6.37, 10.37 a 14.37 hodin a cesta bude trvat přibližně 8 hodin. Spoje Vindobona do Villachu budou patřit k nejrychlejším vlakům Českých drah a půjde o první skutečné české rychlovlaky.

Ilustrační foto (srpen 2025, České dráhy)
Na nové vysokorychlostní trati Koralmbahn budou naše ComfortJety jezdit rychlostí 230 km/h a projíždět také 33 kilometrů dlouhým Koralmským tunelem (Koralmtunnel), čtvrtým nejdelším železničním tunelem v Evropě. České dráhy počítají s ComfortJety jako s hlavními vlaky pro dálkovou mezistátní dopravu v následujících letech. Kromě Rakouska se s nimi nyní cestující svezou i do Berlína, jezdit budou také do Bratislavy a do Budapešti. Od května 2026 pak budou zajišťovat také provoz nové unikátní přímé linky Praha - Kodaň.
České dráhy mají u konsorcia Siemens - Škoda aktuálně objednáno dodání celkem dvaceti netrakčních jednotek označených obchodním názvem ComfortJet. Do konce roku bude ve flotile národního dopravce celkem 15 devítivozových souprav, zbylých 5 by mělo být dodáno v průběhu jara roku 2026. Finální souprava ComfortJet má devět vozů a nabízí 555 míst k sezení, z toho 99 je v 1. třídě. Dalších 18 míst se nachází v restauračním voze. Vlak je dlouhý zhruba 237 metrů a je určen pro maximální rychlost 230 km/h. Cestující najdou na palubě nejmodernějšího českého vlaku klimatizované interiéry, restaurační vůz, místa pro cestující na vozíku a rodiny s dětmi, místa pro kočárky, jízdní kola a velká zavazadla, palubní wifi síť nebo USB porty pro dobíjení mobilů.

Ilustrační foto (20. října 2025, České dráhy)















