Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Nová tramvaj Škoda 52T
zkušebně vozí cestující

 K Šotodays se letos připojí
další dopravní podniky

 Budějovické trolejbusy 15Tr
definitivně dojezdily

 ČD Bus koupí stovku
zbrusu nových autobusů

Podoba terminálu Kořenice-Bečváry je známá

KOLÍN - Správa železnic vyhlásila výsledky architektonicko-urbanistické soutěže na návrh nového přestupního terminálu vysokorychlostní tratě Kořenice-Bečváry. Denně by měl odbavit čtyři tisíce cestujících. 

Vítězný koncept pochází z českého ateliéru Boele vedeného architektem Pavlem Fajfrem. Zaujal dopravním řešením a citlivým zasazením do krajiny...


Podoba nového terminálu Kořenice-Bečváry (vizualizace: Správa železnic)

Návrh komplexně naplňuje požadavky soutěže v urbanistické, architektonické, dopravní i krajinářské rovině. Oceněn byl také za vyvážený poměr mezi funkčností, technickou proveditelností a ekonomickou efektivitou. "Architektonické soutěže přinášejí kvalitu, která má trvalou hodnotu. Jsem rád, že právě forma otevřeného výběru vedla k návrhu, který promyšleně reaguje na potřeby dopravy 21. století a zároveň přirozeně zapadá do svého okolí. Terminál díky tomu nebude jen dopravním bodem, ale novým impulzem pro celý region," řekl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

"Terminál vznikne na vysokorychlostní trati z Prahy do Brna, konkrétně v úseku mezi Poříčany a Světlou nad Sázavou. Díky své poloze se stane důležitým přestupním bodem mezi vysokorychlostní a regionální dopravou a zlepší spojení Kolínska a Kutnohorska s hlavním městem i dalšími částmi republiky," doplnil ředitel Stavební správy vysokorychlostních tratí Správy železnic Jakub Bazgier.


Podoba nového terminálu Kořenice-Bečváry (vizualizace: Správa železnic)

Architektonicky výrazná budova s terasovitým členěním přímo naváže na autobusový terminál i dvojici podchodů k nástupištím. Dopravní schéma bude jasně a přehledně organizované – autobusová stání vzniknou na severovýchodní straně areálu, parkoviště typu P+R s kapacitou 280 míst se bude nacházet na jihozápadě. Návrh počítá i s odpovídajícím zázemím pro cyklisty a pěší.

Podle dopravního modelu by měl terminál na vysokorychlostní trati denně odbavit až 3900 cestujících, převážně směrem do Prahy. Z toho 1500 pasažérů využije přestup na navazující konvenční železnici a přibližně 2150 osob na autobusy regionální a dálkové dopravy. "Všechny soutěžní návrhy budou k vidění od 17. června do 7. července 2025 ve venkovních prostorách před Galerií Středočeského kraje v Kutné Hoře," uzavřel tiskový mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda. 


Podoba nového terminálu Kořenice-Bečváry (vizualizace: Správa železnic)

Železnice teď

Kouty nad Desnou:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Všimli jste si, že České dráhy výrazně modernizují vozový park? Jak nové vlaky vnímáte?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!