Vlaky od Kralup do srpna končí v Holešovicích
PRAHA - Cestující, kteří do Prahy přijíždějí od Kralup nad Vltavou vlakem, musí počítat se změnou. Od pondělí 3. března je kvůli postupující výstavbě nové stanice Bubny provoz vlaků zkrácen jen do Holešovic.
Cestující musí využít metro nebo tramvajovou linku číslo 14. Novou stanici Praha-Bubny začnou vlaky využívat na přelomu července a srpna...
Budovaná stanice Praha-Bubny (únor 2025, ROPID)
V souvislosti s výstavbou nové stanice Praha-Bubny a pokračující stavební činnosti Správy železnic na Masarykově nádraží dojde v termínu 3. března do 1. srpna k výluce na trati 091 v úseku Praha-Masarykovo nádraží - Praha-Holešovice zastávka. "Během výluky bude koncovou stanicí drtivé většiny vlaků linek S4 a R44 stanice Praha-Holešovice. Vlaky tak nebudou obsluhovat stanice Praha-Holešovice zastávka a Praha Masarykovo nádraží," informoval tiskový mluvčí Českých drah Filip Medelský.
Pouze čtyři osobní vlaky budou vedeny z Holešovic mimořádně až na hlavní nádraží. "Poslední dva večerní vlaky do Prahy, poslední večerní vlak z Prahy a první ranní vlak z Prahy pojedou až do/ze stanice Praha hlavní nádraží," doplnil pak Filip Drápal, tiskový mluvčí ROPIDu. Od 3. března bude zároveň trvale zrušena zastávka Praha Holešovice zastávka. Náhradou za zkrácené vlaky je možné do stanice Masarykovo nádraží využít metro C s přestupem na Florenci na metro B a nebo přímou tramvajovou linku 14.
Novou stanici Praha-Bubny vlaky využijí v polovině prázdnin (únor 2025, ROPID)
Na novou budovu nové železniční stanice Praha-Bubny, která bude umístěna v blízkosti stanice metra Vltavská, navážou tři dvoukolejné estakády. Na dvou menších s délkou 197 metrů je kompletně dokončená spodní stavba a nosná konstrukce včetně předepnutí. Probíhají práce na izolacích a římsách. Největší estakáda měří téměř 559 metrů. Také zde je již kompletně dokončená spodní stavba. Probíhá budování nosné konstrukce na jejích jednotlivých částech. Vlaky linky S4 začnou novou stanici využívat po skončení výluky na přelomu července a srpna.
Celý projekt modernizace železnice z Prahy do Kladna s připojením Letiště Václava Havla je rozdělen na víc než desítku staveb. V letech 2017 až 2020 prošel rekonstrukcí Negrelliho viadukt. V roce 2022 začala přestavba trati mezi stanicemi Kladno a Kladno-Ostrovec, loni na ni navázala rekonstrukce úseku mezi Bubny a Výstavištěm. Rozběhla se rovněž modernizace Masarykova nádraží. Správa železnic současně hledá zhotovitele prací mezi Prahou-Ruzyní a Kladnem, těsně před vyhlášením vítěze je tendr na projektanta úseku z Výstaviště do Dejvic.
Stanice Praha-Holešovice-zastávka definitivně zanikla (únor 2025, ROPID)