Vlaky začaly jezdit přes Bohumín až do Polska
MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ - České dráhy od středy obnovily plný železniční provoz z Bohumína dále do Polska. Na své běžné trasy se tak postupně vrátí mezinárodní vlaky, které od povodní v polovině září vůbec nejezdily.
Na vybraných tratích se pak daří postupně rozšiřovat provoz náhradní autobusové dopravy. Ta už tak jezdí například až do Jeseníku...
Ilustrační foto (19. září 2024, Vlčoun/Filip Vlček)
Přeshraniční provoz přes přechodovou stanici Bohumi, respektive Chalupki, se podařilo obnovit od středečního rána. Do provozu se tak vrací také všechny vlaky vedené přes polskou stanici Chalupki. "Zhruba do konce tohoto týdne se předpokládá, že vlaky budou jezdit v oblasti Bohumína odklonem přes nákladní nádraží ve Vrbicích. To znamená dodatečné jízdy mezi Vrbicemi a osobním nádražím v Bohumíně," upozornil tiskový mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský s tím, že z důvodu odklonové jízdy se předpokládá zdržení vlaků za stanicí Bohumín jak ve směru z Polska do Česka tak opačným směrem.
Postupně se tak obnoví provoz vlaků EuroCity Moravia, Polonia, Porta Moravica, Sobieski, Silesia a Báthory ve svých trasách. Z počátku obnovení provozu bude docházet také k postupné stabilizaci oběhu plánovaných souprav, což může znamenat dočasné zařazení jiných než plánovaných vozů. Provoz nočního vlaku NJ 406/407 Chopin je už obnoven v úseku Břeclav - Varšava a veze přímé vozy z / do Budapešti. Jeho provoz v celé trase do / z Mnichova bude obnoven v noci z 10. na 11. října ve směru do Mnichova a následující noc také v opačném směru z Mnichova do Varšavy.
Ilustrační foto (21. září 2024, Vlčoun/Filip Vlček)
České dráhy také postupně rozšiřují provoz náhradní autobusové dopravy. "Postupná obnova silničních komunikací na Jesenicku umožnila prodloužit provoz náhradní autobusové dopravy za vlaky Českých drah na trati 292 z Šumperku do Krnova, a to v úseku Šumperk - Hanušovice - Jeseník. Do 3. října končily náhradní autobusy v Ramzové, nově je tedy jejich konečnou, respektive výchozí zastávkou Jeseník," uvedla koncem minulého týdne tisková mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová.
Škody na železničních tratích v Moravskoslezském kraji po povodních jdou do miliard. Optimističtější je Správa železnic v případě tratě z Opavy do Krnova a Jindřichova ve Slezsku, kde by vlaky mohly vyjet ještě v letošním roce. Mezi Opavou a Malými Hošticemi je poškození tratě fatální a podle sdělení Správy železnic není zatím možné sdělit předpokládaný termín obnovení provozu. Podobná je situace také na úzkokolejné trati z Třemešné do Osoblahy. Skeptické jsou pak odhady zprovoznění tratě mezi Jindřichovem ve Slezsku a Mikulovicemi vedené přes polské Glucholazy. Na českém území totiž došlo k rozsáhlému zemnímu sesuvu, který si vyžádá geologický průzkum. Správa železnic tak předpokládá, že provoz se tady podaří obnovit až v druhé polovině příštího roku.
Čtěte také...
- Povodně 2024: Voda ničila tratě, cesty i nádraží (vydáno 26. září 2024)
(zdroj: www.vlcoun.cz)
Ilustrační foto (18. září 2024, Správa železnic)