ComfortJety už začaly jezdit z Prahy do Berlína
ČESKÁ REPUBLIKA - Cestující se na spojích z Prahy do Berlína dočkali zvýšení kvality cestování. České dráhy totiž na dva páry spojů linky Berliner začaly vypravovat svoje moderní osmivozové soupravy ComfortJet.
K dispozici jsou kromě klasických zásuvek také bezdrátové nabíječky mobilních telefonů nebo inovativní technologie oken pro snazší průchod signálu...
Zahájení provozu ComfortJetů na lince z Prahy do Berlína (29. září 2024, České dráhy)
České dráhy na vybrané vlaky spojující českou a německou metropoli nasadily do pravidelného provozu nejmodernější soupravy pro dálkovou dopravu ComfortJet. Dvě soupravy slouží cestujícím v pravidelném řazení na spojích EC 178 / 175 a EC 176 / 177 Berliner z Prahy do Berlína a zpět. Soupravy jsou v provozu v dočasném osmivozovém řazení, nové vozy jsou v soupravě doplněny o restaurační vozy klasické stavby. Prvním spojem, na kterém byla souprava ComfortJet pravidelně zařazena, byl nedělní vlak EC 178, který z pražského hlavního nádraží vyrazil na cestu v 06.28 hodin.
"Nasazením ComfortJetů na prestižní lince Praha - Berlín symbolicky startujeme novou fázi uvádění našeho nejmodernějšího vlaku na koleje. Aktuálně máme provozně připraveny čtyři soupravy po osmi vozech, které nyní jezdí nejen do Německa, ale také už i v jednom případě na Slovensko," uvedl Michal Krapinec, generální ředitel Českých drah. "V uplynulém období jsme se v úzké kooperaci s výrobním konsorciem Siemens Mobility a Škoda Group zaměřili na testování a ladění všech vlakových systémů, abychom od první jízdy nabídli cestujícím maximum komfortu, které nové vozy nabízí. Věřím, že dodávky dalších ComfortJetů budou pokračovat v rychlém tempu, abychom je byli schopni našim cestujícím doručit co nejdříve," dodal.
Čtěte také...
- ComfortJety svezou první cestující již v červnu (vydáno 11. dubna 2024)
(zdroj: www.vlcoun.cz)
Zahájení provozu ComfortJetů na lince z Prahy do Berlína (29. září 2024, České dráhy)
Soupravy ComfortJet odjíždí z Pražského hlavního nádraží v 6.28 a 8.28 hodin, zpět z Berlína odjíždí vlaky ve 12.44 a 14.44 hodin. Soupravy nabízí velkoprostorový klimatizovaný interiér, tlakotěsnost celé soupravy chránící cestující před tlakovými rázy a tím i zaléháním v uších při průjezdu tunely nebo míjení vlakových souprav, a zároveň napomáhající vytvořit tichý a dlouhodobě čistý interiér, koncový vůz s možností čelního průchodu do posilových vozů nebo vnitřní bezbariérovost včetně širokých trvale otevřených mezivozových přechodů, mezi oddíly a nástupními prostory automatické posuvné dveře ovládané fotobuňkou.
Cestujícím slouží například individuální lampičky na čtení integrované do odkládací police na zavazadla v 1. i ve 2. třídě, bezdrátové nabíječky mobilních telefonů v 1. třídě, zásuvky 230 V a USB konektory typu A a C pro napájení přenosné elektroniky cestujících či inovativní technologie oken umožňující snazší průchod signálu mobilních telefonů do soupravy při zachování tepelně-izolačních vlastností skel. V konečném uspořádání budou jednotky jezdit v řazení čelní řídicí vůz 1. třídy, vložený vůz 1. třídy, vložený vůz s restauračním oddílem a oddílem 2. třídy, vložený víceúčelový vůz 2. třídy, 4 vložené vozy 2. třídy, koncový vůz 2. třídy.
Zahájení provozu ComfortJetů na lince z Prahy do Berlína (29. září 2024, České dráhy)