Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 V Plzeňském kraji je flotila
RegioFoxů kompletní

 Kolínská MHD prošla
změnami, zůstává zdarma

 Na Masarykově nádraží
vznikají nová nástupiště

 Na Nové Dvory tramvaje
mohou vyjet za tři roky

Vlaky do Polska by měly vyjet koncem měsíce

MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ - Již týden po opadnutí vody z povodní Správa železnic obnovila provoz na Ostravsku. V pondělní bylo částečně zprovozněno nádraží Svinov, již v pátek pak vlaky začaly jezdit přes Vítkovice na Slovensko.

Na dalších tratích Správa železnic usilovně pracuje a například tah přes hlavní nádraží do Polska by měl být zprovozněn do konce měsíce...


Prázdné bude hlavní nádraží jen do konce měsíce (19. září 2024, Vlčoun/Filip Vlček)

Na hlavní trati od Polanky nad Odrou do Svinova se už jezdí po obou kolejích, funguje i zabezpečovací zařízení a elektrické napájení vlaků. Na samotném svinovském nádraží jsou cestujícím k dispozici všechna nástupiště, přístup k nim se navíc podařilo zajistit podchody, které byly ještě před několika dny zcela zaplaveny vodou. Mimo provoz prozatím ve Svinově zůstávají eskalátory a výtahy. Imobilní cestující mohou při příchodu na nástupiště využít kolejový přechod za asistence pracovníka Správy železnic.

"Znovuobnovení provozu na navazujícím úseku ze Svinova přes ostravské hlavní nádraží do Bohumína a dále do Dětmarovic předpokládáme ještě do konce měsíce. Následně by měl být znovu sjízdný i úsek z Bohumína ke státní hranici s Polskem," uvedl tiskový mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda. Už od pátku znovu jezdí vlaky po hlavním koridoru z Hranic na Moravě přes Ostravu na Slovensko. Spolu s tímto úsekem se podařilo zprovoznit i odbočnou trať ze Studénky přes Sedlnice do Mošnova, která obsluhuje ostravské letiště, a také větev ze Sedlnic do Příbora. Vlaky se vrátily i na trať Opava východ – Hradec nad Moravicí.


První popovodňový vlak z Prahy, který dojel do Ostravy (21. září 2024, Vlčoun/Filip Vlček)

V průběhu víkendu se podařilo obnovit provozuschopnost na tratích z Kravař do Hlučína a do Chuchelné, kde uvízly po povodni vlaky. Ty ale ani tak nejezdí a náhradní autobusová doprava je vedena v celých trasách zmíněných tratí. Navazující napojení na Opavu je ale zatím mimo provoz a jeho oprava zabere týdny. Masa vody tady totiž v neděli 15. září podemlela trať mezi zastávkami Opava zastávka a Malé Hoštice, část náspu chybí v délce několika desítek metrů. Vlaky neprojedou ani mezi Ostravou a Opavou. Povodně tuto trať poškodily výrazně, oprava si vyžádá týdny nebo i měsíce.

"Naopak ještě v průběhu tohoto týdne očekáváme, že by mohla být znovu průjezdná celá trať z Ostravy přes Frýdek-Místek do Frenštátu pod Radhoštěm a také z Českého Těšína do Hnojníku," doplnil tiskový mluvčá Správy železnic. Po povodních byl v jednu chvíli zastaven provoz na zhruba osmdesáti úsecích tratí, v tuto chvílí zbývá zprovoznit asi tři desítky úseků. Nejkomplikovanější situace zůstává v severní části Olomouckého kraje. U tratí na Jesenicku je poškození fatální, na některých místech navíc stále neopadla voda.


Nadále místo vlaků jezdí náhradní autobusy již z Hranic (19. září 2024, Vlčoun/Filip Vlček)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!