Cestujících ve vlacích Českých drah přibylo
ČESKÁ REPUBLIKA - I v prvním pololetí roku 2024 rostl počet cestujících největšího českého železničního dopravce. České dráhy za prvních šest měsíců přepravily 82 milionů cestujících, kteří ujeli 3914 milionů kilometrů.
Ve vnitrostátní přepravě vedou cesty mezi krajskými městy. V regionech vede Olomoucký kraj, ve kterém České dráhy obměnily svůj vozový park...
Ilustrační foto (nedatováno, České dráhy)
"První polovina letošního roku potvrzuje dlouhodobý trend rostoucího zájmu o železniční dopravu na dálkových linkách. Ve srovnání s první polovinou roku 2023 jsme přepravili zhruba o 2,5 milionu cestujících více a přepravní výkon je vyšší o 305 milionů oskm. Výrazně narostla přepravní vzdálenost na 48 kilometrů. Největší nárůsty až v desítkách procent sledujeme především u mezistátních dálkových linek, které spojují Prahu s Vídní, Berlínem, Hamburkem a Drážďany, tedy u spojů Berliner a Vindobona," řekl generální ředitel Českých drah Michal Krapinec.
U domácích spojů roste nejvíce poptávka na linkách v dálkové dopravě a v regionální dopravě, kde jsme ve spolupráci s objednateli nasadili moderní vlaky s řadou dalších doplňkových služeb. "V dálkové dopravě jde především o linky spojující Prahu s Českou Třebovou, Olomoucí, Ostravou, Brnem a Českými Budějovicemi. V regionální dopravě evidujeme růst počtu cestujících například v Olomouckém kraji, kde v průběhu roku došlo k nasazení nových vozidel, ke zvýšení cestovní rychlosti a zkrácení cestovních časů," doplnil Krapinec.
Ilustrační foto (nedatováno, České dráhy)
Vedle počtu cestujících výrazně narostl přepravní výkon a průměrná přepravní vzdálenost se prodloužila o 2,4 kilometru. "Přírůstek cestujících a přepravních výkonů je úspěchem i s ohledem ke změně dopravce na frekventované příměstské lince P1 jih na Plzeňsku," zdůraznil pak tiskový mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Reálně je tak růst počtu zákazníků na srovnatelném území ještě o něco vyšší. Za první pololetí bylo letos přepraveno 81,6 milionů cestujících, což je nárůst o 3,2 procenta oproti loňskému prvnímu pololetí.
V poptávce po cestování trvá pocovidový trend práce z domova nebo pracovních videokonferencí, který ovlivňuje poptávku po dojíždění do zaměstnání a na služební cesty. Naopak sledujeme trvající větší zájem o volnočasové cestování. To se projevuje například v pravidelném posilování spojů pro fotbalové a hokejové fanoušky nebo v zájmu o mezistátní turistické cesty. Podle údajů Českých drah to dokládá i prodloužená přepravní vzdálenost, která se zvedla z dosavadních 45,6 kilometrů na průměrných 48 kilometrů.
Ilustrační foto (nedatováno, České dráhy)