Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 V Plzeňském kraji je flotila
RegioFoxů kompletní

 Kolínská MHD prošla
změnami, zůstává zdarma

 Na Masarykově nádraží
vznikají nová nástupiště

 Na Nové Dvory tramvaje
mohou vyjet za tři roky

Do Lednice vyjede přímý vlak již z Olomouce

LEDNICE - Možnost speciální projížďky přes Moravu mají v sobotu zájemci, kteří se chtějí podívat do Lednice. Speciální vlak tažený Bardotkou a následně Skaličákem vyjede zcela mimořádně již z Olomouce.

Zvláštní souprava se třemi Rybáky a jedním restauračním vozem se pak protočí také mezi Lednicí a Břeclaví, aby se pak v podvečer vrátila zpět do Olomouce...


Ilustrační foto (nedatováno, České dráhy)

Milovníci železnice se mohou v sobotu 7. září svézt historickým vlakem z Olomouce až do Lednice. V úseku Olomouc - Břeclav pojede v čele vlaku dieselová lokomotiva Bardotka, v úseku Břeclav - Lednice ji pak nahradí parní lokomotiva Skaličák. Soupravu budou tvořit historické vozy bývalé třetí třídy Rybáky, a historický restaurační vůz. Jízdy historických vlaků mezi Břeclaví a Lednicí na jižní Moravě pokračují tuto sobotu jízdnou parního vlaku. Tentokrát ale souprava nebude vyjíždět z Břeclavi, ale zájemci se mohou na nostalgickou jízdu vypravit zcela mimořádně z Olomouce a užít si nevšední zážitek z dlouhé projížďky napříč Moravou.

Z olomouckého hlavního nádraží historický expres vyjede v 6.51 hodin. V jeho čele pojede dieselová lokomotiva Bardotka. Přes zastávky v Přerově, Hulíně, Otrokovicích, Starém Městě u Uherského Hradiště a Hodoníně dojede historický vlak do Břeclavi. Po příjezdu dojde k výměně lokomotivy a do Lednice už vlak potáhne parní lokomotiva Skaličák. Ta pak podnikne na trase Břeclav - Lednice celkem čtyři jízdy tam i zpět. Závěrečná jízda z Břeclavi do Olomouce proběhne v odpoledních hodinách opět s Bardotkou.


Ilustrační foto (nedatováno, České dráhy)

Skaličáky byly univerzální lokomotivy určené pro místní dráhy. Celá série byla vyrobena v roce 1948 jako pokračování nejmodernější verze jejich předchůdkyň, lokomotiv řady 423.0. Na rovině utáhly vlak těžký 1 500 tun rychlostí 41 km/h. "Jezdily na Moravě i na Slovensku a závěr provozu prožily na bývalé Moravské západní dráze. Odtud pochází jejich krajová přezdívka Skaličák, a to podle deponie ve Skalici nad Svitavou," uvedla tisková mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová s tím, že poslední byly zrušeny v roce 1980.

Výrazně tvarované čelo z laminátu dalo lokomotivám řady T 478.2 jméno Bardotka. Část lokomotiv byla vyrobena pouze pro nákladní dopravu a parní generátor byl nahrazen betonovým balastem. V rámci změny systému označování hnacích vozidel k 1. ledna 1988 byly lokomotivy T 478.1 přeznačeny na řadu 751 a lokomotivy T 478.2 na řadu 752. Některé stroje byly v 90. letech rekonstruovány pro elektrické vytápění vlaků a přeznačeny na řadu 749. Charakteristický zvuk motoru k nám jezdí obdivovat nadšenci z celého světa.


Ilustrační foto (nedatováno, České dráhy)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!