Velká obměna vozidel na jihu se blíží do finále
JIHOČESKÝ KRAJ - České dráhy dokončují rozsáhlou modernizaci vozidlového parku v Jihočeském kraji, která spočívá v nasazení sedmi motorových jednotek RegioFox a převzetí dalších RegioPanterů druhé generace.
Tím se počet těchto moderních elektrických vlaků v kraji zaokrouhlí na 15. Cestující se dočkali klimatizace, wifi, zásuvek či dostatku místa pro kočárky...
Prezentace obnovy vozového parku v Táboře (4. září 2024, České dráhy)
"My jsme už na konci roku 2023 podepsali s ČD smlouvu o veřejných službách v přepravě cestujících na železnici, díky které máme mít všechny tratě, elektrifikované systémem 25 kV, pod moderními vlaky. To jsme Jihočechům slíbili a teď je ta chvíle, kdy si můžeme další slib odškrtnout jako splněný. Já jsem rád, že naši cestující mají k dispozici skutečně to nejlepší, co je v současné době na našich tratích vůbec možné. Kraj se stará o dopravní obslužnost, vozíme Jihočechy do práce i do školy a tohle je další díl skládačky, který jsme považovali za nutný doplnit," uvedl hejtman Jihočeského kraje Martin Kuba.
České dráhy pokračují v rychlé modernizaci vozového parku na vytížených regionálních tratích a nejinak tomu bude i v jižních Čechách. "Elektrické jednotky RegioPanter i motorové RegioFoxy se mezi našimi cestujícími těší velké oblibě a jsem přesvědčen, že mnohé fanoušky si najdou i mezi Jihočechy. Nabízí totiž vše, co patří k modernímu a pohodlnému cestování – klimatizaci, wifi, dostatek místa, tichý provoz a nejmodernější zabezpečovací systémy," řekl generální ředitel Českých drah Michal Krapinec s tím, že 22 moderních vlaků znamená více než 2900 komfortních sedaček pro cestující.
Prezentace obnovy vozového parku v Táboře (4. září 2024, České dráhy)
Obnovu vozidlového parku v Jihočeském kraji zahájily České dráhy v polovině roku 2012, kdy postupně začaly přebírat od výrobce a následně nasazovat do provozu čtyři dvouvozové elektrické jednotky řady 650 RegioPanter 1. generace. V období do začátku roku 2014 tyto vlaky postupně začaly zajišťovat většinu spojů na regionální lince České Budějovice - Strakonice a téměř všechny spoje na lince České Budějovice - České Velenice. Mnohem rozsáhlejší proměnou pak prošla vozba v elektrické trakci během první poloviny roku 2022, kdy výrobce Škoda Group dodal Českým drahám dalších deset nových RegioPanterů 2. generace (řada 650.2).
Jednotky převzaly zbývající výkony mezi Strakonicemi, Českými Budějovicemi a Českými Velenicemi a následně byly postupně nasazeny na linkách z Českých Budějovic do Písku a Jindřichova Hradce, dále na většině spojů z Českých Budějovic do Horního Dvořiště a z krajské metropole do Tábora. Nasazení těchto moderních vlaků na zbývajících spojích z Českých Budějovic do Horního Dvořiště a do Lipna nad Vltavou umožní převzetí další pětice RegioPanterů. Tato dodávka aktuálně probíhá, České dráhy již převzaly čtyři jednotky, a k jejímu završení by mělo dojít na začátku října.
Prezentace obnovy vozového parku v Táboře (4. září 2024, České dráhy)
Po dokončení dodávky RegioPanterů zajistí tyto moderní elektrické vlaky kompletní regionální dopravu na elektrizovaných tratích, kde objednává vlaky Jihočeský kraj. Cestující se Pantery svezou na tratích České Budějovice - Strakonice, České Budějovice - Písek, České Budějovice - Veselí nad Lužnicí - Jindřichův Hradec, České Budějovice - Veselí nad Lužnicí - Tábor, České Budějovice - Horní Dvořiště a Rybník - Lipno nad Vltavou.
Obnova probíhá také u vlaků zajišťující výkony na neelektrizovaných tratích. Pro Jihočeský kraj je určeno celkem sedm nových jednotek řady 847 RegioFox, lidově nazývaných Lišky. Výrobce PESA už Českým dráhám dodal šest těchto jednotek, poslední jednotka bude dle smlouvy předána dopravci na konci září. Aktuálně jsou nasazeny první jihočeské RegioFoxy dočasně na trati mezi Veselím nad Lužnicí a Českými Velenicemi, od října budou nasazeny na úseku Tábor - Milevsko. Od nového grafikonu v prosinci letošního roku bude sedmero Lišek vozit cestující na celé plánované lince mezi Táborem, Pískem a Strakonicemi.
Prezentace obnovy vozového parku v Táboře (4. září 2024, České dráhy)