Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Z-Group má na Kroměřížsku
nové autobusy Crossway

 Na Bechyňku se vrací
Elinka, pojede déle

 Olomoucký DP plánuje
nový odbavovací systém

 Tornáda dojezdila, poslední
jednotky čeká kovošrot

Z Opavy do Krnova se chystá elektrifikace trati

OPAVA - Cestující se v následujících letech dočkají modernizace, elektrifikace a zkapacitnění železniční tratě mezi Ostravou, Opavou a Krnovem. Ministerstvo dopravy schválilo studii proveditelnosti. 

Radnice v Opavě prosazuje, aby jako první byla provedena elektrizace trati mezi Opavou a Krnovem, na ni pak navážou další práce...


Ilustrační foto (nedatováno, České dráhy)

Centrální komise Ministerstva dopravy schválila studii proveditelnosti železniční tratě z Ostravy-Svinova přes Opavu východ do Krnova, kterou předložila k projednání Správa železnic. "Schválením uvedeného dokumentu byly vytvořeny předpoklady pro budoucí projektové práce a následně realizaci elektrizace železniční trati mezi Opavou a Krnovem včetně jejího následného zkapacitnění a zkapacitnění navazujícího traťového úseku z Opavy do Ostravy. Posledně jmenovaný úsek bude v sobě zahrnovat takzvanou opavskou spojku. Ta bude navržena pro nákladní dopravu. Jde o nové propojení mezi stávajícími tratěmi před železniční stanicí Opava východ," řekl ředitel odboru přípravy staveb Správy železnic Pavel Paidar.

Ze zpracované studie proveditelnosti budou na celé trati připravovány tři samostatné stavební úseky, jako je optimalizace tratě Opava východ (mimo) – Krnov (včetně), prostá elektrizace tratě Opava východ (mimo) – Krnov (včetně) a modernizace tratě Ostrava-Svinov (mimo) – Opava východ (včetně). Snahou Správy železnic i zástupců Opavy, Krnova a Moravskoslezského kraje je zvýšit atraktivitu železnice, traťovou rychlost a zkrátit jízdní doby na uvedeném úseku.


Ilustrační foto (21. května 2024, Vlčoun/Filip Vlček)

Na zpracovanou studii proveditelnosti bude plynule navazovat ekonomické hodnocení jmenovaných stavebních úseků podle platné rezortní metodiky včetně zpracování jednotlivých záměrů projektu. Teprve poté bude zpracována dokumentace EIA a příslušný stupeň projektové dokumentace v souladu s platnou stavební legislativou. "Jsme rádi, že došlo ke schválení studie proveditelnosti a k výběru stavební a provozní varianty. Je to pro západní část Moravskoslezského kraje dobrá zpráva. Debata o výběru varianty však nebyla vůbec jednoduchá," objasnil radní pro dopravu opavské radnice Petr Popadinec.

"Čeká nás společně s kolegy ze Správy železnic ještě spousta práce. Naší společnou prioritou je dosáhnout co nejdříve realizaci prosté elektrizace tratě mezi Opavou a Krnovem. Podle rozpočtových možností státu na to naváže částečné zkapacitnění celého traťového úseku mezi Ostravou, Opavou a Krnovem," dodal závěrem referent odboru rozvoje města a strategického plánování opavského magistrátu Martin Dostál.


Ilustrační foto (nedatováno, České dráhy)

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!