Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 V Ústí staví novou trať,
pojede jedním směrem

 Kopřivnické nádraží projde
opravou za miliony

 Lidé s v olomoucké MHD
od června připlatí

 Litvínov letos začne
s opravou tratě

Vykolejení vlaku u Lednice: Škoda 2 miliony

LEDNICE - Vážně vypadala nehoda historického osobního vlaku, který v neděli vykolejil na trati u Lednice. Přesto, že se nikdo nezranil, na poškozených vagonech a trati vznikla škoda okolo dvou milionů korun. 

Na trati jsou během letní turistické sezony provozovány čtyři páry historických vlaků, které spojují Břeclav s turisticky vyhledávanou lokalitou...


Vykolejený historický vlak u Lednice (14. července 2024, Drážní inspekce)

K mimořádné události došlo v neděli 14. července po poledni. "Ve 12.30 hodin mezi Lednicí a Charvátskou Novou Vsí vykolejil osobní vlak 4583 jedoucí z Lednice do Břeclavi a složený z historických vozidel," potvrdil tiskový mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. V čele historické soupravy, která vyjíždí pravidelně během víkendů na trati z Břeclavi do Lednice, byla mimořádně nasazená motorová lokomotiva Hektor, která nahrazovala porouchaného Hurvínka. 

Ve vlaku v době vykolejení cestovalo 11 cestujících, nikomu z nich se nic nestalo. "Škody na místě byly prozatím odhadnuty na dva miliony korun, z toho jeden milion na vlaku a jeden milion na poškozené trati," vyčíslil výši škod Drápal. Podle fotografií je patrné, že se pod vlakem pravděpodobně rozjely kolejnice. Následkem toho lokomotiva zůstala na kolejích, první osobní vůz se přetočil kolmo na trať a poškodil druhý, který také vykolejil. "Na místě mimořádné události šetří příčiny a okolnosti jejího vzniku dva inspektoři Drážní inspekce, která zahájila vlastní šetření této mimořádné události včetně zpracování závěrečné zprávy," doplnil Martin Drápal. 


Vykolejený vůz historického vlaku napříč přes trať (14. července 2024, Drážní inspekce)

Železniční trať z Břeclavi do Lednice je využívána rekreačními vlaky o víkendech a svátcích od začátku května do konce září. Celkem 4 páry vlaků vyjíždí ve dvouhodinových intervalech do malebné krajiny na jihu Moravy a dopravují návštěvníky především do lednicko-valtického areálu. Dopravu na trati zajišťují České dráhy, které na trať až na několik výjimek vypravují soupravy složené z historických motoráků Hurvínek. Výjimkami je například ta poslední a nebo plánované vypravení Skaličáku s osobními vozy Rybák a restauračním vozem. 

První vlaky na trati vyjely 17. listopadu 1901. Během války byla trať na mnoha místech poškozena, provoz tak byl obnoven až v lednu 1946. Ke kompletnímu zavedení motorové osobní dopravy došlo v roce 1949. Od počátku 80. let byla doprava na trati na sedm let zcela zastavena, poté se však osobní vlaky na trať vrátily. Celoroční provoz byl na trati ukončen v jízdním řádu 1990/1991, následující jízdní řád již uvádí pouze rekreační dopravu s denním provozem v letních měsících. V minulých letech trať prošla v některých úsecích rekonstrukcí.


Škoda na vlacích byla vyčíslena na jeden milion korun (14. července 2024, Drážní inspekce)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!