Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Trať k polským hranicím prošla modernizací

DĚTMAROVICE - Ve dvou stanicích a jedné zastávce se cestujícím mezi Dětmarovicemi a Petrovicemi u Karviné nastupuje lépe. Správa železnic tady totiž dokončila opravu důležité spojnice do Polska.

Cestujícím nabízejí bezbariérový přístup na nástupiště i pohodlný nástup do vlaku. Stavební práce probíhaly od roku 2020, náklady přesahují tři miliardy...


Trať po dokončené modernizaci (25. června 2024, Správa železnic)

Stavbaři zrekonstruovali téměř 11 kilometrů trati. Kromě koridorového úseku z Dětmarovic na státní hranici s Polskem zrenovovali také jednokolejnou spojku mezi odbočkami Závada a Koukolná, která umožňuje přímou jízdu vlaků z Polska do Karviné. "Cestující mohou využívat moderní nástupiště s bezbariérovým přístupem ve stanicích Dětmarovice a Petrovice u Karviné i na zastávce v Závadě. Přínosem z hlediska bezpečnosti je instalace jednotného evropského zabezpečovače ETCS," uvedl náměstek generálního ředitele Správy železnic pro modernizaci dráhy Mojmír Nejezchleb.

"Od přistoupení k Evropské unii před dvaceti lety kvalita cestování po železnici v ČR setrvale stoupá. Bez přispění evropských fondů by se náročná modernizace tratí v takovém rozsahu uskutečnila jen stěží. Hledáme cesty, jak v této podpoře pokračovat, což dokládá inovativní model financování tohoto projektu," doplnil Václav Lebeda ze Zastoupení Evropské komise v ČR. Na všech nádražích se vybudovalo nové zastřešení a instaloval moderní mobiliář. Cestujícím už slouží nový informační a orientační systém.


Pohled na stanici Petrovice u Karviné (25. června 2024, Správa železnic)

Přestavbou prošly vybrané mostní objekty, ve stanici Petrovice u Karviné došlo k úpravě oblouku tak, aby zde vlaky nemusely zpomalovat ze 100 na 65 km/h. Provedla se rovněž rekonstrukce pěti železničních přejezdů. Projekt dále zahrnoval obnovu trakčního vedení, stejně tak modernizaci trakční napájecí stanice v Petrovicích u Karviné. Všechny úpravy už respektují plánovaný přechod na jednotnou střídavou napájecí soustavu. Rekonstrukce tohoto koridorového úseku byla jedním z prvních projektů spolufinancovaných z nástroje CEF Blending, který kombinuje finanční prostředky z unijního Nástroje pro propojení Evropy a úvěr od Evropské investiční banky.

"Celkové investiční náklady stavby s názvem Dětmarovice - Petrovice u Karviné - státní hranice PR činí 3 miliardy korun. Projekt byl v rámci nástroje CEF Blending spolufinancovaný Evropskou unií do výše 20 procent způsobilých nákladů na realizaci a financovaný z úvěru EIB až do výše 50 procent celkových investičních nákladů," doplnil pak mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda s tím, že národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotoviteli prací byly společnosti STRABAG Rail a OHLA ŽS.


Zmodernizovaná stanice Dětmarovice (25. června 2024, Správa železnic)

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!